جمهوری اسلامی ایران در سه روز ٣٠۴ معترض را کشته است

جمهوری اسلامی یک ماه پس از قتل‌عام شهروندان همچنان از اعلام تعداد معترضان کشته شده توسط نیروهای حکومتی خودداری می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل آماره تازه‌ای از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه در ایران و روژهلات کوردستان منتشر کرده است. برپایه‌ی گزارش این سازمان، نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی دست‌کم ٣٠۴ نفر از معترضان را کشته‌اند.

بنابر گزارش سازمان عفو بین‌الملل نیروهای بیسج و لباس شخصی‌های سپاه پاسداران در فاصله ٢۴ تا ٢٧ آبان دست‌کم ٣٠۴ نفر از معترضان را به قتل رساندند. عفو بین‌الملل در این مورد می‌گوید:"اکثر کسانی که سازمان ما آنها را به عنوان جان‌باختگان اعتراضات شناسایی کرده است از ناحیه سر، قلب، گردن و یا یکی از اعضای حیاتی هدف گلوله قرار گرفته‌اند به طوری که در جا کشته شوند."

عفو بین‌الملل خاطرنشان کرده است که رژیم جمهوری اسلامی فورا پس از کشتار معترضان از سوی نیروهایش «در مقیاس وسیعی دست به سرکوب زده‌اند تا بر شدت ترس بیافزایند و از بیان وقایع توسط مردم جلوگیری به عمل آورند.»

این سازمان در گزارش خود از کشته شدن دست‌کم ١٢ کودک در میان معترضان خبر داده است. در گزارش عفو بین‌الملل به كشته شدن محمد داستان‌خواه (١۵ ساله) در شیراز اشاره کرده که در هنگام بازداست از مدرسه از سوی نیروهای دولتی از ناحیه قلب مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جانش را از داده است.

به گفته عفو بین‌الملل رژیم جمهوری اسلامی مراکز درمانی را وادار کرده است که از پذیرش مجروحان خودداری کنند و از ناپدید شدن برخی از بازداشت شدگان سخن به میان آورده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود شمار بازداشت شدگان را ٧٠٠٠ هزار نفر تخمین زده و می‌گوید که بازداشت‌ شهروندان همچنان ادامه دارد. این سازمان در گزارش تازه خود در مورد بازداشت روزنامه‌نگاران، دانشجویان، کنشگران مدنی، کنشگران مدافعان حقوق اقلیت‌ها، کارگران و شهروندان ایرانی از خلق‌های مختلف هشدار داده است.

تعداد کشته‌شدگان بیشتر است

سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز دو هفته پیش در گزارشی از کشته شدن ٣۶۶ معترض در جریان اعتراضات آبان خبر داد.

از سوی دیگر به گفته منابع وابسته به سازمان مجاهدین خلق تعداد کشته شدگان اعتراضات دست‌کم ١۵٠٠ نفر است.