حزب آزادی مزوپتامیا: پ.ک.ک به تاریخ تاریک پایان داد

​​​​​​​حزب آزادی مزوپتامیا- م.و.پ به مناسبت سالگرد تاسیس پ.ک.ک بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه است" به نام خلق آسوری، سریانی، کلدانی ۴۰مین سالگرد تاسیس پ.ک.ک را تبریک می‌گوییم

در بیانیه‌ی م.و.پ همچنین آمده است: به خلق کرد فداکار درود می‌فرستیم و با تجلیل از کادر رهبری اینترناسیونالیست، هاکی کارر با احترام یاد همه‌ی شهدا را گرامی میداریم.

 

تفکر اشغالگری را در هم شکست

در ادامه‌ی بیانیه‌ی م.و.پ آمده است: تاریخ تاریک با تاسیس پ.ک.ک تغییر کرد. پیشرفتهای خوب و آشکاری که پ.ک.ک در همه‌ی زمینه‌های زندگی خلق کردستان ایجاد کرد، سبب شده‌اند تا سایر خلق‌ها به آن باور کنند و در عصر حاضر پ.ک.ک به ستاره‌ی آزادی مبدل شده است.

 

به خصوص تفکر و هوشمندی جامعه‌ی دمکراتیک بر ضد کاپیتالیسم، فئودالیسم، اسلام سیاسی، شوونیسم، ملت پرستی و مذهب پرستی را خلق کرد و تفکر سیستم اشغالگر و سرکوبگر را در هم شکست. برای زندگی یکسان، آزاد و دمکراتیک راهکار لازم را به جامعه نشان داد.

 

تصمیم آمریکا بر ضد آزادی خلق‌هاست

م.و.پ اعلام کرد، خلق آسوری، سریانی و کلدانی نیز از پ.ک.ک بهره‌مند شده‌اند. تصمیم آمریکا بر ضد کوادر پیشگام پ.ک.ک جمیل باییک، مراد کاراییلان و دوران کالکان اقدامی بر ضد آزادی خلقهاست.