خانواده پویا بختیاری از کشته‌شدگان قتلعام آبان دستگیر شدند

تصاویر منتشر شده از شبکه‌های اجتماعی حاکی از تشدید جو امنیتی در تهران و دیگر شهرهای ایران و روژهلات است. از سوی دیگر رژیم ایران خانواده کشته‌شدگان اعتراضات آبانماه را زیر فشار قرار داده است تا به خواسته‌های رژیم تمکین کنند.

خبرگزاری مهر وابسته به سپاه استعمارگر پاسداران در گزارشی حیرت انگیز ضمن هتاکی به عموم خانواده قربانیان و جانباختگان قتلعام آبانماه از بازداشت خانواده «پویا بختیاری» که در جریان این اعتراضات توسط تک‌تیراندازان تحت فرمان آیت‌الله خامنه‌ای به قتل رسید خبر داده است.

پویا بختیاری (۲۷ ‌ساله) روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در مهرشهر کرج در اثر اصابت گلوله به جمجه‌اش مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پدر پویا – منوچهر بختیاری – طی یک فراخوان ویدیوئی از مردم خواسته است که قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها در پنج دی ماه شرکت کنند. مادر پویا بختیاری، ناهید شیرپیشه هم با مادر ستار بهشتی و دیگر مادران داغدار دیدار کرده و همه آنها از فراخوان پنجم دی ماه حمایت کرده‌اند.

منوچهر بختیاری اعلام کرده است که مراسم چهلم پسرش پویا بختیاری در ساعت ١۴ روز پنج‌شنبه پنجم دی‌ ١٣٩٨ در بهشت سکینه شهرستان کرج قطعه ٢۶ برگزار می‌شود.

 خبرگزاری مهر با لحنی امنیتی که بیانگر ترس و هراس از قیام سرتاسری بر ضد سپاه و حاکمیت علی خامنه‌ای است به نقل از یک «منبع مطلع» می‌گوید که خانواده پویا بختیاری بازداشت شده‌اند. این خبرگزاری نام منبع مطلع خود را اعلام نکرده است. در گزارش خبرگزاری مهر آمده است:"یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد، خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان، در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختار شکنانه خود اصرار ورزیدند."

مهر مدعی شده است که بازداشت این خانواده با «حکم قضایی» صورت گرفته اما از اتهام‌های طرح شده در این حکم سخن نگفته است. مهر سپس دستگیری این خانواده را «در راستای صیانت از نظم و امنیت مردم» و برای «جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه» عنوان کرده است.

خبرگزاری وابسته به سپاه در حالی از "صیانت از نظم و امنیت مردم" و "کشته سازی و اقدامات مسلحانه" خبر داده است که هیچکدام از سازمان‌های مسئول و مقام‌های حکومت پس از گذشت یکماه، هنوز  جسارت اعلام شمار کشته‌شدگان قتلعام آبان ٩٨ از سوی آتش ‌به اختیاران آیت‌الله علی خامنه‌ای را ندارند. خبرگزاری رویترز روز گذشته در گزارشی با استناد به سه منبع در وزارت کشور ایران و یک منبع چهارم تعداد کشته‌ها را ١۵٠٠ نفر عنوان کرد.

دستگیری اعضای خانواده قربانیان قتل‌عام آبان از حربه‌های جمهوری اسلامی برای ممانعت از گسترش اعتراضات مردمی فراگیر است.

تصاویر ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از خیابان‌های تهران و دیگر شهرها  حاکی از تشدید جو امنیتی می‌باشد. خانواده قربانیان قتلعام آبان ٩٨، فعالان مدنی و اجتماعی، فعالان حقوق زنان، احزاب و جریان‌های سیاسی در بیانیه‌ها و فراخوان‌های جداگانه از عموم مردم ایران و روژهلات کوردستان درخواست کرده‌اند تا در پنجم دی یاد و خاطره کشته شدگان قتل‌عام آبان را گرامی دارند.