خودداری جعفر عظیم‌زاده از شرکت در «دادگاه فرمایشی»

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که از بهمن ۱۳۹۷ زندانی است دوباره به دادگاه احضار شده است. او اعلام کرد از حضور در دادگاه فرمایشی خودداری می‌کند.

جعفر عظیم زاده صبح یکشنبه ۱۴ اردیبهشت طی یک نامه‌ی کتبی، دادگاه و بازپرسی را "کاملا فرمایشی" و در جهت "پرونده سازی" خواند و اعلام کرد در آن شرکت نخواهد کرد.

بر اساس این ابلاغیه آقای عظیم زاده باید روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در دادگاه حاضر می‌شد.

جعفر عظیم زاده در اردیبهشت ۹۳ توسط دادگاه انقلاب به ۶ سال زندان محکوم شد. وی در تیر ۹۵ پس از بیش از دو ماه اعتصاب به صورت موقت آزاد شد اما در ۹م بهمن ۹۷ دوباره دستگیر و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین منتقل شد.

اتحادیه ی آزاد کارگران پرونده سازی جدید علیه عظیم زاده را فقط در جهت سرکوب کارگران و رهبران جنبشهای کارگری با هدف بالا بردن فعالیتهای صنفی دانست و اعلام کرد:"تمامی این اقدامات حکومت در راستای سرکوب و اعمال فشار گسترده بر کارگران و رهبران جنبش کارگری به قصد بالا بردن هزینه فعالیتهای صنفی و مطالباتی صورت می‌گیرد. حکومت خوب می‌داند که با تحمیل بی‌سابقه‌ترین تعرضات معیشتی به جامعه و غرق نمودن کارگران در گرداب فقر و گرسنگی و با تصویب حقارت‌بار حداقل مزد چندین برابر زیر خط فقر، در سال پیشِ رو قطعاً با عروج اعتراضات و اعتصابات کارگری و خیزش‌های گسترده توده‌ای علیه فقر فلاکت روبرو خواهد بود. از این‌رو می‌خواهد تا با سرکوب و اعمال فشار و زندانی کردن رهبران و پیشروان مؤثر جنبش کارگری از هم اینک به مقابله گسترده با تلاطمات اجتماعی پیش رو برخیزد."

پیش بینی میشود طی ماههای آینده با بیکار شدن تعداد بسیاری و همچنین رکود و وضعیت بد و فلاکت بار اقتصادی، اعتراضات و اعتصابات کارگری در ایران به شدت افزایش یافته و اعتراضاتی به مراتب بیشتر از اعتراضات آبان ماه در ایران صورت گیرد.

همین امر سبب شده است تا رژیم از هم اکنون خود را برای سرکوب جنبشهای کارگری آماده کند.