دوره آموزشی گریلاهای ی.ر.ک به پایان رسید

یگان‌های روژهلات کردستان(ی.ر.ک) روز گذشته یک دوره آموزشی را به پایان رساند. ده‌ها تن از جوانان کرد از روژهلات کردستان با سپری نمودن دوره دو ماهه نظامی، سیاسی و ایدئولوژیک رسماً به نیروهای ی.ر.ک پیوستند

یگان‌های روژهلات کردستان (ی.ر.ک) روز گذشته یک دوره آموزشی را به پایان رساند. ده‌ها تن از جوانان کرد از روژهلات کردستان با سپری نمودن دوره دو ماهه نظامی، سیاسی و ایدئولوژیک رسماً به نیروهای ی.ر.ک پیوستند

 

این دوره آموزشی با نام "دوره شهید هِمن" در مناطق حفاظتی مدیا برگزار شد. شیار گوَر از فرماندهان یگان‌های روژهلات کردستان (ی.ر.ک) در مراسم پایانی این دوره به ایراد سخن برای نومبارزان پرداخت. این فرمانده ی.ر.ک با اشاره به فرارسیدن ماه آگوست (سالگرد شروع مبارزان مسلحانه خلق کرد در باکور کردستان)، آن را دستاوردی بزرگ برای خلق کرد در هر چهار بخش کردستان دانست.

شیار گوَر در ادامه سخنان خود به دیدارهای اخیر مقامات سیاسی و نظامی ایران و ترکیه اشاره کرده و تأکید کرده است که دولت‌‌های ایران و ترکیه هرگز نخواهند توانست از پیشرفت مبارزات آزادیخواهانه کردها و جنبش آپویی جلوگیری به‌عمل آورند.

 

مراسم با ادای سوگند نومبارزان و سپس مراسم جشن و پایکوبی به پایان رسید. پس از آن مبارزان برای برعهده گرفتن وطایف انقلابی خود، به محل جدید خدمت خود منتقل شدند.

 

یگان‌های روژهلات کردستان موسوم به ی.ر.ک به‌عنوان شاخه‌های نظامی جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان  (کودار) محسوب می‌شود.