راهپیمایی اینترناسیونالیست‌ها در سومین روز خود ادامه دارد

​​​​​​​دهها اینترناسیونالیست‌‌ در محکومیت توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه روز دوشنبه ١١ فوریه/ ٢٢ بهمن از لوکزامبورگ به سوی استراسبورگ راهپیمایی طولانی را آغاز کردند. شرکت کنندگان امروز برای سومین روز پیاپی به راهپیمایی خویش ادامه دادند

پس از قرائت پیام ک.ج.ک-اروپا که برای شرکت کنندگان در راهپیمایی مانهایم، باسل و لوکزامبورگ نوشته شده و به زبان انگلیسی قرائت شد، حاضرین در راهپیمایی اینترناسیونالیست به شهر میتز وارد شدند. علی‌رغم سرما و هوای سرد امروز شرکت کنندگان با هیجان و روحیه به راهپیمایی خویش ادامه می‌دهند.

 

دهها اینترناسیونالیست متشکل از ١۵ خلق برای آزادی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند. آنان در دست خود شعارهای با زبان خویش نوشته و برای آزادی اوجالان به زبان کردی شعار سر می‌دهند.

این راهپیمایان جلیقه‌های با تصاویری از ساکینه جانسز و اوجالان بر تن کرده‌اند، شرکت کنندگان زن علاوه بر تصاویر پرچم‌هایی که عکس اوجالان بر آنها قید شده پرچم‌های ی.پ.ژ را هم بدست گرفته‌اند.

 

این راهپیمایی به دلیل کثرت فرهنگ‌های شرکت کنندگان آن افکار عمومی و توجه رسانه‌های اروپایی را به خود جلب کرده است. شرکت کنندگان در حین عبور از شهرک‌ها و روستاهای اروپا بروشورهایی را میان مردم توزیع می‌كنند.

 

آمد و شد خودرو در مسیر راهپیمایی از سوی نیروهای پلیس راه ممنوع اعلام شد و همچنین گفته شد که تدابیر امنیتی لازم در این مورد اخذ شده است.