روزنامه‌ی بریتانیایی: ایران مخالفان خود در عراق را ترور می‌کند

"بعد از شکست ایران، حکومت ایران اعضای سپاه قدس را برای نابودی مخالفانش به عراق فرستاده است"

روزنامه‌ی "دیلی تلگراف" با تکیه بر منابع امنیتی بریتانیا، فاش کرده است که ایران در عراق گروههای تروریستی را مستقر کرده و توسط آنها مخالفین خود در عراق را ترور می‌کند. این روزنامه به عنوان نمونه چندین شخصیت را نام برده که مدعیست ایران آنها را ترور کرده است

 

روزنامه‌ی دیلی تلگراف بریتانیا در گزارش خود تصویری از قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی سپاه قدس را منتشر کرده است، بر اساس اطلاعاتی که از منابع امنیتی بریتانیا بدست آورده لست اعلام کرده است، جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی قاسم سلیماتی قصد دارد تا با ترور و ایجاد رعب و وحشت، صدای مخالفین خود در عراق را خفه کند.

 

در بخش دیگری از گزارش دیلی تلگراف آمده است: جمهوری اسلامی به گروههای تروریستی خود دستور داده است که آنهایی که با هژمونی ایران مخالفت می‌کنند، در عراق پاکسازی شوند.

 

این گزارش به نتیجه‌ی انتخابات مجلس نمایندگان عراق در ماه  ١٢ مه/ ٢٢ اردیبهشت امسال اشاره می‌کند و می‌نویسد: تلاشهای جمهوری اسلامی برای پاکسازی مخالفانش در عراق به شکست ایران و نمایندگان دست نشانده‌اش در انتخابات ربط دارد. همچنین می‌گوید: ایران تمام تلاش خود را برای پیروزی نوری مالکی انجام داد، در حالیکه دلیل شکست مالکی نزدیکی وی به ایران بود.

 

این گزارش همچنین می‌گوید: بعد از شکست ایران، حکومت ایران اعضای سپاه قدس را برای نابودی مخالفانش به عراق فرستاده است. همچنین در گزارش به ترور عادل شاکر تمیمی از نزدیکان حیدر عبادی و شوقی حداد از نزدیکان صدر و تلاش برای ترور راضی طایی مشاور علی سیستانی مرجع بالای شیعه، اشاره شده است و سپاه قدس را عامل این ترورها می‌داند.

 

باید یادآور شد طی چند ماه گذشته، چندین فعال مدنی، سیاسی و فعال حقوق بشر روژهلات کردستان در جنوب کردستان ترور شدند، نیروهای سیاسی روژهلات کردستان، جمهوری اسلامی را عامل این ترورها می‌دانند.