زنان افغانستانی در حمایت از مقاومت کردها علیه فاشیسم به میدان آمدند

​​​​​​​فعالان زن افغان در همبستگی با اعتصاب غذای لیلا گووَن و صیانت از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان به شورای اروپا و سازمان‌های حقوق بشری نامه ارسال کردند

سلای غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، ملاله جویا وکیل و فعال حقوق زنان و کمیته بین‌المللی راوا در فراخوانی با عنوان "ابتکار عمل بین‌المللی در حمایت از لیلا گووَن" به شورای اروپا و سازمان‌های حقوق بشری نامه‌ فرستادند. این نامه به شورای اروپا، کمیسیون اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا و کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا ارسال شده است.

 

در نامه با یادآوری مبارزات دمکراتیک و آشتی‌خواهانه لیلا گووَن اعلام شده است که وی از هشتم نوامبر دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

 

فعالان افغان خاطرنشان کرده‌اند که وضعیت لیلا گووَن وخیم بوده و افزود‌اند:"جامعه بین‌المللی نمی‌تواند خود را به کوری و کری بزند."

 

فعالان زن افغانستانی از سازمان‌های سیاسی و حقوق‌بشری اروپایی خواسته‌اند تا علیه رژیم اردوغان اعلام موضع کنند.

 

در ادامه از کشورهای اروپایی خواسته شد تا بدون اتلاف وقت موضع خویش را در رابطه با حقوق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حقوق بشر کردها اعلام نمایند. آنان با یادآوری روابط گسترده دول اروپایی با رژیم ترک، این کشورها را دعوت کردند تا از توان خود برای اعمال حداقل رویکردی انسانی بر رژیم ترک در قبال مسئله کردها استفاده کنند.

 

امضا کنندگان نامه خواهان اعمال فشار بر ترکیه شده و بر پایان فوری حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و دیگر زندانیان سیاسی محبوس تأکید کرده‌اند.