مدیر موسسه‌ی سامار: سکوت در مقابل اعتصاب‌کنندگان شرکت در جرم‌[های رژیم ترک] است

​​​​​​​یوکسل گنج سخنگو و موسس سازمان نظرسنجی سامار در مورد اعتصاب غذای لیلا گووَن اعلام کرد، سکوت در مقابل اعتصاب غذای لیلا گوون، شرکت کردن در جرم‌هایی است که اعتصاب‌کنندگان خواستار پایان آن هستند

یوکسل گنج سخنگو و مدیر مرکز تحقیقات سیاسی و اجتماعی سامار، در مورد حصر عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات سخن گفت.

 

"حصر اوجالان، مجازات جامعه است"

گنج در مورد حصر اوجالان گفت:"زمانی که یک شخصیت سیاسی مهم منزوی شود در واقع این انزوا مجازات کل جامعه است. این انزوا با هدف جدا کردن اوجالان از خلق است".

 

"حصر اوجالان بخشی از محاسبات منطقه‌ای و بین المللی است"

گنج به جنبه‌ی بین‌المللی این انزوای تحمیل شده اشاره کرد و گفت:"حصر اوجالان تنها یک مسئله‌ی داخلی ترکیه نیست بلکه بخشی از محاسبات و نقشه‌های بین‌المللی است".

 

"حصر اوجالان به چالش کشیدن آلترناتیو جامعه است"

گنج در ادامه‌ی سخنانش در مورد بحران جهانی کاپیتالیسم و جهان سرمایه‌داری سخن گفت"برای رهایی از این بحرانها، بهترین مدل، راه حل ارائه شده توسط اوجالان است. به همین دلیل حصر او حصر این آلترناتیو است که می‌تواند در بحرانهای کاپیتالیستی و جهانی، نتایخ مثبتی برای خلقها داشته باشد. به همین دلیل هرچند حصر اوجالان نقض قوانین دولتی و میهنی نیز میباشد، اما هم زمان نقض قوانین بین المللی و حقوق بشریست. سکوت جهانی بخصوص کشورهای غربی و ندیدن این تلاشها برای چاره یابی و آشتی و در هم شکستن حصر، به همین ترس آنها بر میگردد".

 

"اعتصاب غذای لیلا گوون دو رویی‌ها را آشکار کرد"

گنج در مورد اعتصاب غذای لیلا گوون گفت:"این اعتصاب غذا سبب آشکار شدن دو رویی برخی شخصیتها و طرفهای سیاسی که خود را طرفدار چاره‌یابی مسئله‌ی کرد و آشتی و دمکراسی نشان می‌دادند، شد. گوون با اعتصاب خود دورویی آنها را آشکار کرد".

 

"علی رغم آنکه اعتصاب غذای گوون وارد مرحله‌ی بحرانی شده است اما حکومت و پارلمان خود را به کری زده‌اند. یک پارلمانتار و فعال ۴٣ روز است اعتصاب غذا کرده است اما حکومت ترکیه و پارلمان این کشور هیچ واکنشی نشان نداده و حتی حامیان او را زندانی می‌کنند".