مقاومت‌گران اعتصاب غذای استراسبورگ: هزینه‌ی شکستن حصر را با جان می‌پذیریم

​​​​​​​مقاومت‌گران اعتصاب غذای استراسبورگ روز شنبه ١۶ فوریه/ ٢٧ اسفند در ۶٢مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برند با شرکت در گردهمایی باشکوه با اشاره به اینکه سیاست نسل کشی تا زمانی که حصر پایان نیافته باشد ادامه دارد گفتند:"هزینه شکستن حصر را با جان می‌پذیریم."

در گردهمایی باشکوه روز شنبه استراسبورگ دهها هزار نفر از کردستانی‌های ساکن در کشورهای اروپایی و دوستان آنان شرکت کردند. ١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی اعتصاب غذای استراسبورگ هم در این گردهمایی حاضر شدند. آنان از ۶٢ روز پیش با هدف پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

با ورود اعتصاب‌گران غذا به روی صحنه میتینگ استراسبورگ با شعارهای "زنده‌باد مقاومت آزادیخواهی" و "زنده‌باد رهبر آپو" مورد استقبال قرار گرفتند.

تا حصر پایان نیابد مقاومت ادامه خواهد داشت

گلستان ایکه چیا به نمایندگی از شرکت کنندگان در اعتصاب غذا طی سخنانی با یادآوری اینکه توطئه بین‌المللی در دستیابی به اهداف خود ناکام بوده است گفت: امیدواریم که حصر شکسته شود و با این امید به مقاومت خود ادامه می‌دهیم. اگر چه جسم ما به تضعیف می‌شود اما تا زمانی که به انزوا و حصر امرالی پایان داده نشود مقاومت ادامه خواهد داشت. صیانت از رهبر اپو صیانت از شرف و کرامت انسانی است. مقاومتی که با پیشاهنگی لیلا گووَن آغاز شده است یقینا به پیروزی خواهد رسید."

 

هزینه‌ی شکستن حصر را با جان می‌پذیریم

پس از ایکه، یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.ک. اروپا طی سخنانی به مقاومت رهبر خلق کرد در امرالی درود فرستاد و گفت:" حصر نه تنها بر رهبر اپو بلکه بر تمام ملت کردستان تحمیل شده است. دو راه در مقابل خویش داریم؛ یا تسلمیت و تعظیم، یا زندگی آزاد. رهبر آپو سرمشق آزادی خلق کرد و آزادی زنان است. هزینه‌ی شکستن حصر را با جان می‌پذیریم. در صورتی که حصر درهم شکسته نشود نمی‌توان از قتل‌عام و نسل‌کشی در کردستان و منطقه جلوگیری کرد. تنها با درهم شکستن حصر می‌توان به این وضعیت پایان داد."