نسرین ناس: باید سیاستمداران و روزنامه‌نگاران زندانی آزاد شوند

دکتر نسرین ناس اقتصاد دان، نویسنده و سیاستمدار، اظهار داشت که حاکمیت آ.ک.پ از ویروس کرونا به عنوان ابزاری برای مقاصد خود بهره گرفته و تلاش می‌کند تا مقابله با آن را بعنوان پیروزی خود نشان دهد.

نسرین ناس نویسنده و سیاستمدار در رابطه با وضعیت گسترش بیماری کرونا و سیاسی شدن آن در ترکیه گفت: لازم است دولت به جای زندانی‌کردن روزنامه‌نگاران و سیاستمداران، قانون عفو را به آنان نیز تسری داده و آنها را از زندان آزاد کند. در ترکیه به دلیل شیوع ویروس کرونا شمار فراوانی از مردم جان خود را از دست داده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر نیز به آمار تلفات افزوده شده است و این آمار در مجموع به ۷۲۵ نفر رسیده است. شمار کل افراد مبتلا به این ویروس تا کنون به ۳۹ هزارو یکصدو نه نفر رسیده است.

به دلیل شیوع گسترده این ویروس در ترکیه، زندانیان سیاسی نیز در معرض تهدید جدی قرار گرفته‌اند. اکنون تمامی زندان‌های ترکیه در معرض تهدید این ویروس قرار گرفته‌اند. همراه با شیوع این بیماری، گفتگوها در رابطه با قانون عفو و مرخصی زندانیان در مجلس ترکیه در جریان است. مخالفت‌های اجتماعی با مواد این قانون که بین زندانیان تبعیض قائل می‌شود، روز به روز افزایش می‌یابد.

در بخش دیگر از سخنان خود نسرین ناس اظهار داشت که سیاستهای آ.ک.پ با چگونگی مقابله این حزب با ویروس کرونا هر چه بیشتر آشکار شده است و عنادورزی‌های این حزب باعث شده است که شمار افرادی که جان خود را از دست بدهند، افزایش بیابد. تغییر قانون مجازات به شکل کنونی که از سوی وزارت دادگستری نیز تایید شده است به هیچ عنوان مایه پذیرش نیست. در شرایط کنونی زندانیان بیش از هر شخص دیگری در معرض تهدید بوده و شمار بیشتری از آنان جان خود را از دست می‌دهند.

نسرین ناس در ادامه افزوده است که روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی به اتهام واهی ترور زندانی شده‌اند. لازم است سریعا اسامی این افراد نیز به قانونی که عفو زندانیان را را شامل می‌شود افزوده شود و همراه با شمولیت این قانون به زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران، از آنان درخواست بخشش کند. ما خواهان آزادی سریع این زندانیان هستیم.

منبع: MA