نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها: درصدد خالی کردن روژآوا از کورد برآمده‌اند

نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها تغییر دموگرافی شمال سوریه را در مجلس ترکیه مطرح و اظهار داشتند که درصدد خالی کردن کوردستان از کورد برآمده‌اند.

 عایشه سوروچ، محمود طغرل، عمر اوجالان و منصور ایشیک از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه در رابطه با تغییر دموگرافی روژآوای کوردستان و پاسخ به معاون رئیس جمهوری، فواد اوکتای و سلیمان سویلو لایحه‌ای را به ریاست مجلس تقدیم کردند.

در این لایحه، نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها آمده است که "عملیات کنونی ارتش ترکیه در خاک شمال-شرق سوریه به نقض تمامیت ارضی سوریه منجر شده است." در این لایحه آمده است که "هدف اصلی این عملیات ممانعت از دستیابی کوردها در شمال سوریه  به کیان سیاسی و برخوردار از هویتی کوردی بوده و از این طریق درصدد تغییر بافت دموگرافی منطقه برآمده‌اند." نمایندگان در این لایحه اعلام کرده‌اند که "هدف اصلی از تغییر دموگرافی، به حداقل رساندن نفوس کوردها در روژآوای کوردستان است." در این طرح آمده است که بسیاری از افراد را با اجبار و زور و خشونت از شهرهای عرب به مناطقی مانند سریکانی و گری سپی سوق داده‌اند که تحت کنترل گروهک مزدور ارتش آزاد بوده است.

این نمایندگان در لایحه پیشنهادی خود اعلام کرده‌اند که تلاش می‌شود تا سیاستهای تحمیلی  در عفرین را در شهرهای دیگر شمال-شرق سوریه اجرایی کرده و شهرهای کوردستان را خالی از کورد کنند و اعراب را از مناطق عربی به کوردستان اعزام کنند. در این لایحه با اشاره به طرح شرق که در سال ۱۹۳۰ آماده شده بود، نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها اشاره کرده‌اند که تلاش می‌شود این طرح در روژآوا نیز اجرا شود.

نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها در این رابطه از فواد اوکتای و سلیمان سویلو پرسش به عمل آورده و خواستار پاسخ سریع این دو به پرسشهایشان شده‌اند.