پنتاگون خطاب به ترکیه: امنیت نیروهایمان را به خطر می‌اندازید

وزارت دفاع امریکا به ترکیه هشدار داده است که با انتشار اسناد مربوط به جزئیات حضور نیروهای امریکایی در سوریه، امنیت آن‌ها را به خطر نیاندازد

وزارت دفاع امریکا به ترکیه هشدار داده است که با انتشار اسناد مربوط به جزئیات حضور نیروهای امریکایی در سوریه، امنیت آن‌ها را به خطر نیاندازد

 

رسانه‌های حکومتی ترکیه اخیراً نه تنها با اروپا، بلکه با امریکا نیز وارد یک جنگ رسانه‌ای شده‌اند. بسیاری علت این امر را سیاست‌های دولت ترکیه در قبال امریکا عنوان می‌کنند. دولت ترکیه که نتوانسته است حمایت امریکا برای سرکوب کردها در روژاوا را بدست آورد، از هر فرصتی استفاده می‌کند تا امریکا را مجبور به تجدید نظر در سیاست‌هایش بکند. اما این عمل ترکیه نه تنها تاکنون نتیجه‌ای را به دنبال نداشته، بلکه همزمان باعث خشم و هشدار جدی وزارت دفاع امریکا نیز شده است.

 

خبرگزاری رسمی دولت ترکیه که به‌عنوان اجرا کننده بخشی از سیاست‌های حزب حاکم و میت به‌حساب می‌آید، در هفته گذشته خبری را منتشر نموده بود که در آن جزئیات پایگاه‌های امریکایی و فرانسوی و هم‌چنین تعداد نیروهای ویژه این دو کشور در سوریه فاش شده بود.

 

وزارت دفاع امریکا- پنتاگون به این موضوع واکنش نشان داده و اینگونه افشاگری‌ها را غیرقابل قبول خوانده است. پنتاگون ضمن هشدار، گفته است که انتشار چنین خبرهایی امنیت جانی نیروهای امریکایی و دیگر نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش را در سوریه به‌خطر می‌اندازد.

 

پنتاگون در بیانیه خود نگرانی شدید خود را از این موضوع به زبان آورده و گفته است: "پذیرفتنی نیست که یک عضو ناتو، این‌چنین عامدانه زندگی هم‌پیمانان را به خطر بیاندازد". براساس خبری که آژانس آناتولی وابسته به میت منتشر کرده است، ایالات‌متحده دارای ۱۰ پایگاه نظامی در شمال سوریه می‌باشد. هم‌چنین ۲۰۰ نیروی ویژه امریکایی و ۷۵ سرباز فرانسوی در ۳۰ کیلومتری شمال رقا مستقر شده‌اند.