پیام شادباش کنگره ملی کوردستان به مناسبت روز جهانی کارگران و زحمت‌کشان

ک.ن.ک در بیانیه‌ای اول ماه مه روز جهانی کارگران و زحمت‌کشان را گرامی داشته و خواستار گرامیداشت این روز به شیوه‌ای شایسته شده است.

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگران و زحمت‌کشان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی ک.ن.ک آمده است که کارگران و زحمت‌کشان با مبارزه، رنج و عرق جبین خود یکم مه را به عید اتحاد، مبارزه و همبستگی مبدل کرده‌اند.

بیانیه ک.ن.ک به شرح زیر است:

"جشن اول ماه مه، ثمره کار و فعالیت در معادن سنگ و زغال سنگ موجود در عمق صدها کیلومتری زمین، کارهای ساختمانی، کار در کارخانجات و مزارع و تمامی عرصه‌های تأمین ضروریات زندگی می‌باشد و با مبارزه‌ و رنجی بزرگ میسر شده است. یکم مه همچون یک جشن در جوهر خود سمبل رنج، کوشش، نیرومندی و توان فکری و عملی بشریت است. رژیم‌های ستمگر و زورگو همیشه از برپایی این جشن جلوگیری کرده‌اند و هزاران مانع را پیش روی کارگران و زحمت‌کشان و تمامی جامعه قرار داده‌اند تا از برپایی آن جلوگیری کنند. اما نه کارگران، نه زحمت‌کشان و نه خلق‌ها در مقابل آنان سر تسلیم خم ننموده و اینگونه مبارزه خود را ادامه داده‌اند و این دستاورد نتیجه پافشاری بر خواسته‌‌های مشروع آنان است. خلق کورد از گذشته‌های دور این عید را متعلق به خویش دانسته و با سرور، هیجان و روحیه‌ای والا آنرا گرامی داشته‌اند.

خلقمان، کارگران و زحمت‌کشان هر سال جشن ١ ماه مه را با شادی و سرور در میدان‌ها گرامی می‌دارند. متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید-١٩) این مراسم به شیوه‌ی عمومی برگزار نمی‌شود. اما در هر صورت خلقمان، کارگران و زحمت‌کشان به شیوه‌های خلاقانه این جشن را گرامی می‌دارند و با صدایی بلند مطالبات آزادیخواهی، برابری و صلح‌جویانه‌ی خود را فریاد می‌کشند. کورد و کوردستان در ١ ماه مه امسال باید با روحیه‌ی والا و با مبارزه‌ و ایستادگی جشن کارگران و زحمت‌کشان را گرامی بدارند زیرا خود بخشی از این مبارزه‌اند.

کنگره ملی کوردستان اول ماه مه، روز جهانی کارگران و زحمت‌کشان را به خلق‌ کوردستان و تمامی خلق‌های [آزادیخواه] جهان شادباش می‌گوید."