ک.ج.د.ک اروپا: به همیاری خلقمان در روژهلات کردستان بشتابیم!

ک.ج.د.ک اروپا با اشاره به کمیپین همیاری برای مردم شرق کردستان بیان کرد: به دلیل وقوع سیل در شهرهای روژهلات کردستان ضروری است به یاری خلقمان بشتابیم

کنگره جوامع دمکراتیک کردستان در اروپا در بیانیه‌ای از آحاد کردها خواسته است تا با کمک مادی به سیل‌زدگان روژهلات کردستان به مسئولیت‌ انسانی و میهنی خویش عمل کنند.

کنگره جوامع دمکراتیک کردستان در اروپا با یادآوری اینکه در سیل کنونی تاکنون ٢٠٠ نفر جان خود را از دست داده‌اند اعلام نموده است:"به دلیل تخلیه آب سدها در مناطق سیل‌زده احتمال وقوع فاجعه‌های انسانی دور از ذهن است. فلذا این فاجعه طبیعی ممکن است به ویرانی بیشتر و تلفات انسانی دیگری بیانجامد. به دلیل تخریب گسترده راههای ارتباطی تماس با مردم مناطق سیل‌زده با مشکل روبرو شده است.

 

رژیم ایران نه تنها به سرکوب خلق‌ها پرداخته بلکه با تنها گذاشتن شرق کردستان خواهان تنبیه آنهاست. دلیل وقوع چنین بلایایی به سیاست استثمارگری و تبعیض برمی‌گردد. این سیاست‌ها نشاندهنده‌ی بی‌مسئولیتی حکومت جمهوری اسلامی ایران است که خلق منطقه را در معرض بلایای اینچنین تنها گذاشته است. با توجه به اینکه چند روز از وقوع سیل طی شده اما هنوز رژیم ایران به یاری سیل‌زدگان نشتافته و واقعه را همانند سرنوشت عنوان می‌کند و خویش را از مسولیت پذیری دور نگه می‌دارد.

 

ما همچون کنگره دمکراتیک کرد در اروپا ضروری است برای کاستن دردهای خلقمان در روژهلات کردستان و تمامی مناطقی که سیل در آن‌ها بوقوع پیوسته است و سبب زیانهای جانی و مادی زیادی شده‌اند گام برداریم.

 

به همین دلیل بایستی تمامی مجالس و نهادهایمان به کمپین هلال احمر کردستان برای کمک به خلقمان در روژهلات کردستان بپیوندند.

 

همچون ک.ج.د.ک اروپا لازم است به یاری سیل‌زدگان شمال ایران که در اثر بلایای طبیعی زیان‌های مادی و جانی دیده‌اند شتافته و کمک‌های لازمه را از اروپا و همه‌ی مناطق جهان را به آنها رسانده و نهادهایی بین‌المللی را که سکوت کرده‌اند به تحرک واداریم و به همین دلیل بایستی فعالانه عمل کنیم."