کالکان: امیدوارم پ.د.ک در قتل افسران مرزبانی عراق دست نداشته باشد

دوران کالکان اعلام کرد که همه‌ی شواهد دال بر دست داشتن پ.د.ک در حمله به سیدکان علیه افسران عراقیست و افزود:"امیدوارم پ.د.ک در این حمله دست نداشته باشد."

دوران کالکان عضو کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک، در یک برنامه‌ی تلویزیونی مدیا هابر، در مورد نقش پ.د.ک در حملات ترکیه به باشور کوردستان، اعلام کرد که همه‌ی شواهد دال بر دست داشتن پ.د.ک در حمله به سیدکان علیه افسران عراقیست و افزود:"امیدوارم پ.د.ک در این حمله دست نداشته باشد."

اگر پ.د.ک اجازه ندهد ترکیه نمی‌تواند به سیدکان بیاید

دوران کالکان در مورد تبلیغات پ.د.ک در مورد اینکه ارتش ترکیه به سیدکان می‌آید، گفت: گفته می‌شود ارتش ترکیه به سیدکان می‌آید، ارتش ترکیه چگونه به سیدکان می‌آید؟ تا پ.د.ک به آنها اجازه ندهد، چگونه می‌توانند به سیدکان بیایند، امکان ندارد چنین چیزی رخ دهد، شواهد نشان می‌دهند که پیشمرگه نه در کنار گریلا بلکه در کنار ارتش ترکیه قرار گرفته است، یعنی همراه اشغالگران هستند.

پ.د.ک رژیم ترک را به عنوان شریک انتخاب کرده است

کالکان در ادامه گفت: حملات امروز فاشیسم آ.ک.پ- م.ه.پ علیه روژاوا و باشور کوردستان است، هیچ کس از آنها حمایت نمی‌کند، هرکس با عنوان کورد بودن از آنها حمایت کند، خائن است. در ترکیه هم هرکس از این فاشیستهای جنایتکار حمایت کند، دشمن کورد است، پ.د.ک اکنون ارتباطاتش ‌با این دولت فاشیست را محکم‌تر کرده است و از آنها حمایت می‌کند که عفرین، سریکانی و هفتانین را اشغال کرده است، شهروندان باشور کوردستان را هدف قرار می‌دهد، روستاها را تخلیه کرده و ژنرال‌های عراقی را هدف قرار می‌دهد، پ.د.ک این حکومت را به عنوان شریک انتخاب کرده است.

کالکان در مورد حمله‌ی جنگده های ترکیه به خودروهای ژنرال‌های عراقی در سیدکان اعلام کرد، همه‌ی شواهد نشان می‌دهند که پ.د.ک در پشت این حملات قرار دارند و گفت: امیدوارم دست پ.د.ک در پشت این حملات نباشد، اما همانطور که رفیق مصطفی کاراسو هم گفت، همه‌ی شواهد نشان می‌دهند که در ابتدا زمانی که نیروهای پ.د.ک همراه این افسران ارتش عراق بوده‌اند، هیچ اتفاقی رخ نداده است، اما پس از آنکه آنجا را ترک می‌کنند، حمله رخ می‌دهد، شرایط به شفاف سازی نیاز دارد.

باید دختران و پسران علیه دشمن اقدام کنند

کالکان برای خنثی کردن حملات دشمن از دختران و پسران جوان خواست: باید در مقابل حملات ترکیه، دختران و پسران کورد در مبارزات شهر و کوهستان شرکت کنند و علیه آنها بجنگند، این وظیفه‌ی اصلی آنهاست. می‌توانند به صورت پنهانی خود را سازماندهی کنند و به دشمن فاشیست و اشغالگر و همکاران و نوکران و مزدورانشان ضربه بزنند.