یک سال از آغاز به کار "ژن تی‌وی"‌ در روژاوا گذشت

خبرنگاران ژن تی‌وی در روژاوا اعلام کردند، " ما صدا، موفقیت و درد زنان را به تمامی جهان خواهیم رساند. "

  ژن تی‌وی با شعار " صدای زن، سیمای زندگی" در ۸ مارس ۲۰۱۸ پخش آزمایشی خود را آغاز کرده بود و در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ پخش عادی خود را روی آنتن برد.

  به مناسبت سالروز پخش ژن تی‌وی در روژاوا مراسمی برگزار شد. کارمندان ژن تی‌وی با لباس‌های کردی در این مراسم شرکت کردند. همچنین هنرمندان هلال زرین در این مراسم حضور یافتند.

  رابعه آیتو خبرنگار ژن تی‌وی در کوبانی اعلام کرد، " ما در مراسم تاسیس ژن تی‌وی هستیم. این روز را به تمامی شهدایمان تقدیم می‌کنیم. به ویژه زنانی که تا این لحظه مبارزاتی بزرگ انجام داده‌اند. از شهید غربتلی ارسوز تا شهید دلیشان ایبش تمامی شهدای رسانه را با احترام گرامی می‌داریم. "

  آیتو اظهار داشت، ژن تی‌وی صدا و رنگ زنان است به همین دلیل در آن جای گرفته است و افزود،‌ " هدف من اینست که به صدا و رنگ زنان مبدل گردم. ژن تی‌وی صدا، هنر و درد تمامی زنان را نشان می‌دهد."

  ژن تی‌وی به روحیه‌ای برای تمامی زنان مبدل شد

  هلین آسمین از کارمندان ژن تی‌وی بخش روژاوا اعلام کرد، ژن تی‌وی گامی مهم در رسانه‌ی زنان است و افزود، " فعالیت رسانه‌ای زنان با ژن تی‌وی در میان جوامع گسترده‌تر شده و توسعه یافت."

  وی در ادامه سخنان خویش اظهار داشت، تمامی کارمندان ژن تی‌وی زن هستند و این امیدوار کننده است و افزود، " نتیاج مثبتی از این فعالیت گرفته‌ایم. به ویژه در میان نیروهای دمکراتیک، در میان زنان و در میان هیئت‌هایی که از خارج می‌آیند می‌توان این روحیه و خوشحالی را دید.در نتیجه‌ی آن ما نیز خوشحال می‌شویم. با وجود این‌ها می‌توانیم بگوییم، تاکنون به اهدافی که برای خویش نشان کرده‌ایم، دست نیافته‌ایم. دلایلی برای آن وجود دارد، دلیل اصلی آن‌ نیز ذهنیت حاکم مرد است. هدفمان این بود که به تمامی شمال و شرق سوریه برسیم، بدون شک لزوم به خود انتقادی وجود دارد. در فصل جدید برنامه‌هایمان سعی داریم درد، صدا و رنگ زنان شمال و شرق سوریه، زنان عرب، ایزدی، سوریانی و تمامی زنان را برسانیم. برای دستیابی به آن نیز لزوم به زحمات بیشتری وجود دارد، در آینده بیشتر تلاش‌ خواهیم کرد."