تصویر

۱۵ اوت در برمن جشن گرفته شد

سالگرد کارزار ۱۵ اوت در شهر برمن آلمان جشن گرفته شد. در این مراسم به مقاومت گریلا درود فرستاده شده و انزوای تحمیلی محکوم شد.

جشن کارزار رستاخیز ۱۵ اوت

۴۰مین سالگرد کارزار ۱۵ اوت در مقابل رودخانه Weser در برمن با اشتیاقی فراوان جشن گرفته شد. این مراسم به پیشاهنگی مجلس جامعه کورد دمکراتیک در برمن و مجلس زنان سِوِه سازماندهی شده بود. هنرمند هوزان آیدین، ضیاالدین دوغان، اوزگور جومرت، شورزان بریتان بروی صحنه رفتند و سیاستمدار کورد، احمد آکتاش در این مراسم جشن سخنرانی کرد.

این مراسم با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب کوردستان آغاز شد. مدیریت این جشن بیان کرد‌: ‌«شهدا پیشاهنگان مبارزه انقلابی ما هستند. جشن رستاخیز را به ویژه به معمار مبارزه آزادی خلق کورد، رهبر آپو تبریک می‌گوییم. ما در اینجا برای رهبر آپو هزاران درود می‌فرستیم. جشن رستاخیز را به مادران، پدران و فرزندان شهدا تبریک می‌گوییم. جشن رستاخیز را به گریلاهایی که در مناطق حفاظتی مدیا مقاومت می‌کنند را تبریک می‌گوییم. جشن رستاخیز را به باکور، باشور، روژاوا، روژهلات و تمام کوردستان تبریک می‌گوییم.‌‌»

سپس سیاستمدار کورد، احمد آکتاش درباره معنا و اهمیت کارزار ۱۵ اوت سخنرانی کرد. سیاستمدار آکتاش در سخنان خود گفت‌: ‌«من می‌خواهم موضع رفیق عگید در اولین کنفرانس که در عرصه خاورمیانه سازماندهی شده بود را بیان کنم. البته رفیق عگید در اولین کنفرانس با دقت و مشارکت خود،‌ به هرشیوه توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده بود. در جشنی که پس از انجام کنفرانس برگزار شد نیز رفیق عگید به رقص و پایکوبی پرداخت. اگر دقت کنید، می‌بینید که پس از برنامه‌ریزی ما با خوشحالی بسوی کار و کنش می‌رویم. یکی از پیشاهنگان این امر نیز عگید است. مثال دیگرش هم اینست که گریلا همیشه قبل از عملیات به رقص و پایکوبی می‌پردازد،‌ رقص برای ما دارای چنین معنا و مفهومی است.»

جشن کارزار ۱۵ اوت در برمن با رقص و پایکوبی همراه با آهنگ‌ها ادامه داشت. در این مراسم، بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«ژن ژيان آزادی» سرداده شد.