تصویر

۱۵ اوت در شهر آتن جشن گرفته شد

کوردستانیان و دوستانشان در پایتخت یونان شهر آتن گردهم آمده و ۱۵ اوت، سالگرد جشن رستاخیز را جشن گرفتند.

مراسم جشن ۱۵ اوت

کوردستانیان و دوستانشان به پیشاهنگی مرکز فرهنگ دمکراتیک کوردستان در ساعت ۲۰‌:۰۰ گردهم آمدند و ۴۰مین سالگرد کارزار ۱۵ اوت را با اشتیاقی فراوان جشن گرفتند.

در ابتدا با‌ انجام یک دقیقه سکوت به تمام شهدا ادای احترام شده و در شخص فرمانده  پیشاهنگ این کارزار، شهید معصوم کورکماز ‌(عگید) یاد تمام شهدا گرامی داشته شد.

دِلووان گابار در این مراسم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«ما فرمانده جاوادانه عگید ‌(معصوم کورکماز) و رفقای او که اولین گلوله را علیه تاریکی، تحمیل، انکار و نابودی کوردستان، شلیک کردند با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم و یکبار دیگر قولی که داده‌ایم را دوباره بیان می‌کنیم که تا زمان پیروزی، ما پیرو راه آنان خواهیم بود.‌

این جنبش که با فلسفه آپویی آغاز شد، اکنون به  روشنایی و جنگ انسانیت تبدیل شده است. باید ما در ۴۰مین سال با همان روح حرکت کنیم و سال ۲۰۲۴ را به سال کسب موقعیت سیاسی ‌(استاتو) کوردستان، آزادی رهبر آپو و پیروزی مبدل کنیم.‌‌»

پس از سخنرانی‌ها، پیام‌های نیروهای یژا استار، پ‌ی‌د شعبه یونان، ت‌ک‌پ-م‌ل، د‌ک‌پ-ب‌وگ، احزاب و دیگر نهادها قرائت شد.

سپس یک مستند ویدئویی و پیام اخیر مراد کاراییلان درباره ۱۵ اوت، روز جشن رستاخیز، به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم پرچم‌های حزب کارگران کوردستان ‌(‌پ‌ک‌ک) و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برافراشته شد. خلق با هلهله و شعارها سالگرد کارزار ۱۵ اوت، روز رستاخیز را جشن گرفت.