تصویر

۴۵ ماه است در مقابل دفتر سازمان ملل آزادی رهبر خلق کورد مطالبه می‌شود

کنش تحصن که در ژنو برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، ۴۵مین ماه خود را پشت‌سر گذاشت.

کنشی که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از روز ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس آغاز شده بود، ادامه دارد. در چارچوب کارزار ‌«زمان، زمان آزادی است» هر چهارشنبه در میدان ناسیون که دفتر سازمان‌ ملل متحد در آنجا قرار دارد،‌ کنش تحصن انجام می‌شود.

در کنش این هفته یکبار دیگر توجه‌ها به وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشته شد که ۴۳ ماه است هیچگونه اطلاعی از وی دریافت نمی‌شود.

پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای مبارزه آزادی کوردستان، به عنوان کمیته این کنش، رمضان کِزِلکورت در رابطه با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سخنرانی کرد.

کزلکورت بیان داشت با شکنجه‌ای که در زندان با امنیت شدید نوع F در امرالی ادامه دارد، می‌خواهند به اشغالگری کوردستان و نسل‌کشی خلق کورد ادامه دهند.

کزلکورت اعلام کرد که علیه اشغالگری و قتل‌عام بر چهاربخش کوردستان به ویژه در مناطق حفاظتی مدیا، مبارزه گریلا ادامه دارد و گفت‌: ‌«گریلا‌های آزادی‌بخش کوردستان علیه اشغالگری و نسل‌کشی در مناطق زاپ، آواشین، متینا و در هر چهار بخش کوردستان مقاومتی حماسی از خود نشان می‌دهند.‌»

کزلکورت به مقاومت گریلا درود فرستاد و اشاره کرد که آنان به مثابه کوردستانیان ساکن اروپا تا عملی کردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و به پایان رساندن حملات اشغالگرانه و نسل‌کشی در میادین حضور خواهند داشت.