آدگ‌ب‌: باید سربازان ترکیه هرچه زودتر از باشور کوردستان عقب نشینی کنند

اتحاد نیروهای دمکراتیک اروپا ‌(آدگ‌ب)، اعلام کرد که باید سربازان ترکیه هرچه زودتر از باشور کوردستان عقب نشینی کنند.

بیانیه آد‌گ‌ب علیه حملات اشغالگری ترکیه

آدگ‌ب درباره حملات اشغالگرانه ترکیه، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد. آد‌گ‌ب در بیانیه خود گفته است‌‌:‌ ‌«پس از انتخابات محلی، تحرکات اشغالگری در باشور کوردستان و آتش‌سوزی بیشه‌زار‌ها آغاز شد. حکومت آک‌پ-‌م‌ه‌پ تلاش کرد که شکست خود در انتخابات محلی را با جنگ‌افروزی براساس شوونیسم و نژادپرستی، فراموش کند، موضوع روز را تغییر دهد و اعتماد جلب کند. بر همین اساس بجز دم پارتی با دیگر احزاب اپوزوسیون دیدار کرده و زمینه سیاسی داخلی تحرکات اشغالگرانه را آماده کرد.‌»

در این بیانیه آمده است‌:‌‌ ‌«در هفته‌های اخیر،‌ پیام و تلاش‌های سخنگوی اصلی رژيم فاشیست رجب طیب اردوغان برای انجام دیالوگ با ریاست سوریه اسد‌‌؛ نشان می‌دهد که تحرکات اشغالگرانه در یک چارچوب محدود نخواهند ماند و طولانی مدت ادامه خواهد داشت.‌»

آد‌گ‌ب‌ اشاره کرده است که دولت ترکیه برای اشغال کردن روژاوا از روسیه و برای اشغالکردن باشور کوردستان نیز از ناتو اجازه گرفته و گفت‌:‌‌ ‌«به مثابه انقلابی، سوسیالیست، کمونیست و میهن‌دوستان،‌ وظیفه اساسی اینست که علیه حملات نابودگرانه و تسلیم‌ گرفتن جبنش آزادی کوردستان، موضع‌ خود را نشان بدهیم و علیه حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ قیام کنیم.‌»

آد‌‌گ‌ب فراخوان داد که باید سربازان ترکیه هرچه زودتر از باشور کوردستان عقب نشینی کنند و اینچنین بیانیه خود را به پایان رساند‌: ‌«۳۳ انقلابی جوان با هدف صیانت از خلق در کوبانی علیه حملات تبهکاران داعش با روح همبستگی بدن خود را به سپر تبدیل کردند. ما یکبار دیگر یاد آنان را گرامی داشته و توجه‌ها را به اهمیت همبستگی معطوف می‌داریم. ما همراه با هم علیه امپریالیسم، فاشیسم و ارتجاع مبارزه  کرده و همبستگی خلق‌ها را قویتر می‌کنیم. ما مُصِرانه و با جسارت حرکت خواهیم کرد.‌‌»