تصویر

انقلاب روژاوا در بن و درسدن جشن گرفته شد

جشن دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا در بن و درسدن با حضور بسیاری از کوردستانی‌ها برگزار شد.

جشنی به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا در شهر بن آلمان برگزار شد.

بسیاری از شهروندان کوردستانی در جشنی که توسط مرکز جامعه دموکراتیک کورد در بن و حزب اتحادیه دموکراتیک (پ‌ی‌د) برگزار شد، شرکت کردند.

در این جشن، که به احترام یاد و خاطره شهدای انقلاب روژاوا یک دقیقه سکوت برگزار شد، روکن آک‌چا، رئیس‌مشترک KON-MED و باوه حقی به نمایندگی از پ‌ی‌د سخنرانی کردند و یاد و خاطره مقاومتگران روزه مرگ بزرگ ۱۴ جولای و شهدای انقلاب روژاوا را گرامی داشتند. سخنرانان با توجه به اقدامات قتل‌عام، غارت، تجاوز، دزدی و آدم‌ربایی دولت ترکیه و تبهکارانی که از داعش تشکیل داده است، برای خفه کردن انقلاب روژاوا جلب کردند و خواستار صیانت از انقلاب شدند.

این مراسم با رقص و پایکوبی همراه با آوازهای هنرمندان کورد ادامه یافت.

درسدن

سالگرد انقلاب روژاوا در شهر درسدن آلمان با برگزاری مراسمی در مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در درسدن برگزار شد.

در این مراسم به احترام یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان یک دقیقه سکوت برگزار شد. سپس، بکیر آپاک، رئیس مشترک جامعه دموکراتیک کوردها سخنرانی کرد. بکیر آپاک گفت: «در انقلاب روژاوا، مردم و انترناسیونالیست‌ها از چهار بخش کوردستان جای خود را گرفتند و برای آزادسازی روژاوا با تبهکاران وحشی داعش جنگیدند. حملات دولت ترکیه علیه دستاوردهای کوردها همچنان ادامه دارد. این قدرت‌های بین‌المللی هستند که اجازه اشغالگری به کوردستان را می‌دهند.» آپاک تصریح کرد که سخنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان «به قدرت خود ایمان داشته باشید، سازمان خود را در هر زمینه رشد دهید» همیشه معتبر است. مراسم با فرستادن درود به مقاومت زنان و اجرای ترانه‌هایی از سوی محمد رِناس، عضو کمیسیون فرهنگی پایان یافت.