تصویر

انترناسیونالیست‌ها از کمپین ‌«نه به اعدام، آری به حیات آزاد» حمایت کردند

انترناسیونالیست‌ها در یونان، مقدونیه و ایتالیا از کمپین ‌«نه به اعدام، آری به حیات آزاد» حمایت کرده و باطل شدن حکم مجازات اعدام علیه دو زن کنشگر کورد و مدافع حقوق زنان، پخشان عزیزی و شریفه محمدی را مطالبه کردند.

انترناسیونالیست‌ها در کشورهای یونان، مقدونیه و ایتالیا از کمپین «نه به اعدام، آری به حیات آزاد» که از سوی جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان ‌(کژار) برضد حکم اعدام علیه دو زن کورد کنشگر در ایران به نام‌های پخشان عزیزی و شریفه محمدی آغاز شده، حمایت کردند و فراخوان پشتیبانی دادند.

آتن

زنان از کلکتیو‌های مختلف در یونان، گردهم آمده و بیانیه دادند. زنان اشاره کردند که نظام حاکمه همیشه رادیکال‌ترین طرف‌های جامعه را هدف می‌گیرد و گفتند‌: ‌«ما رژيم ضد زن ایران را که حکم مجازات اعدام علیه پخشان عزیزی و شریفه مرادی صادر کرده است را محکوم می‌کنیم.‌‌»

زنان بیان کردند که آنان از مبارزه زنان در روژهلات کوردستان حمایت می‌کنند و باطل شدن این احکام اعدام را خواستار شدند.

کنش زنان با سردادن شعار ‌«ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.

اسکوپیه

در کشور مقدونیه، کنشگرانی از بخش‌های مختلف برای حمایت و اعلام پشتیبانی از پخشان عزیزی و شریفه محمدی در مقابل سفارتخانه ایران در اسکوپیه گردهم آمدند و یک کنش اعتراضی انجام دادند.

کنشگران در این کنش پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«آزادی برای پخشان عزیزی،‌ شریفه محمدی و وریشه مرادی» و ‌«نه به اعدام، آری به حیات آزاد» را برافراشتند و نامه‌ای سرگشاده را قرائت کردند.

کنشگران اعلام کردند که آنان از مبارزه علیه مجازات اعدام و مبارزه علیه دشمنی دولت ایران با زنان،‌ حمایت می‌کنند و این پیام را دادند‌: ‌«مقاومت خود را ادامه دهید. صدای شما تا مقدونیه آمده است و ما هم همراه آن هستیم.‌‌‌‌‌»

در این کنش‌ها بارها شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی» سرداده شد.

تورین

در شهر تورین ایتالیا، گروهی که اعلام کردند مددکار اجتماعی هستند، اشاره داشتند که آنان ازمبارزه زنان کورد و زنان ایرانی علیه دولت ایران حمایت می‌کنند و گفتند‌:‌ «ما درخواست می‌کنیم که پخشان عزیزی و شریفه محمدی که اکنون تحت شکنجه هستند و حکم مجازات اعدام علیه آنان صادر شده است، هرچه زودتر آزاد شوند.‌»