‌«از رهبر آپو صیانت کنید و پیرامون مقاومت گریلا گردهم آیید»

در شهر مارسی فرانسه به مناسبت روز ۱ سپتامبر روز جهانی صلح، یک راهپیمایی برگزار شده و در آن خلق کورد فراخوانده شده است که از رهبر آپو صیانت کند و پیرامون گریلاهای آزادی گردهم آیند.

در شهر مارسی فرانسه به مناسبت روز ۱ می روز جهانی صلح، دیروز با شعار ‌«آزادی برای رهبر آپو، موقعیت سیاسی برای کوردستان‌» راهپیمایی و تجمع برگزار شد.

توده‌خلق که به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش) در میان Canabiere گردهم آمده بودند، به سوی میدان Vieux Port راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«آزادی برای رهبر آپو، موقعیت سیاسی ‌برای کوردستان» و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«زمانیکه مسئله کورد باشد، اروپا نقشی کور ،کر و لال دارد» به‌همراه پرچم‌ها و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌‌ک‌ک) برافراشته شدند. در این کنش برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، شعارهایی به زبان فرانسوی سرداده شده و به مقاومت گریلا درود فرستاده شد.

این راهپیمایی در میدان Vieux Port به یک تجمع متحول شده و پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا، اطلاعیه‌ای خوانده شد.

این اطلاعیه به زبان فرانسی قرائت شده و به عنوان مرکز جامعه کورد دمکراتیک، فتحی سرحد سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«علیه رهبر آپو که عمر خود را برای صلح فدا کرده است، بیش از ۳ سال می‌باشد که انزوا تحمیل می‌شود. تمام دوئل هگمون از این نظام نسل‌کشی دولت ترکیه حمایت می‌کنند. ما در اینجا یکبار دیگر پایبندی خود به رهبر آپو را دوباره بیان می‌کنیم. ما تمام خلق خود را چنین فرامی خوانیم‌؛ از رهبر آپو صیانت کنید و پیرامون مقاومت گریلا گردهم آیید.‌»

این کنش با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا‌» به پایان رسید