بحثی درباره شکنجه امرالی و سکوت اروپا در قبرس برگزار می‌شود

روز ۱۳ اکتبر کنفرانسی در قبرس در مورد سیاست‌های فاشیسم ترکیه و سکوت اروپا برگزار می‌شود.

کنفرانسی در نیکوزیا پایتخت قبرس با حضور نمایندگان پارلمان، حقوقدانان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و کنشگران در روز یکشنبه ۱۳ اکتبر به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار می‌شود. این کنفرانس تحت رهبری مرکز فرهنگی کوردی تفلیس و دفتر وکلای دموکراتیک قبرس برگزار خواهد شد. کمیته سازماندهی کنفرانس خواستار مشارکت قوی شد.

روسای مشترک مجلس خلق کورد در قبرس با خبرگزاری ما (ANF) صحبت کردند و گفتند: «کنفرانس ما بصورت جلسات برگزار خواهد شد. در اولین جلسه کنفرانس، موضوع؛ 'تاثیر جنگ جهانی سوم بر قبرس و کوردستان' مورد بحث قرار می‌گیرد. با تحولات اخیر در خاورمیانه، این روند باید دوباره ارزیابی و تفسیر شود. رهبران جنبش آزادی کوردها در ۶ ماه گذشته به ویژه پس از لبنان به قبرس اشاره کرده و هشدار داده‌اند که 'فاجعه بزرگ در قبرس رخ خواهد داد. 'رهبر آپو بیست سال پیش این روند را پیش‌بینی کرده بود و امروز هم کسانی که به درستی این روند را تحلیل و پیش‌بینی می‌کنند کادرهایی هستند که بر ایدئولوژی رهبر اوجالان تکیه دارند. تحولات اخیر لبنان بار دیگر حقانیت یافته‌ها و هشدارهای جنبش آزادی کورد را نشان می‌دهد. بنابراین خطرات بزرگی پیش روی قبرس است. در اولین جلسه کنفرانس ما، تمام جنبه‌های این روند توسط روزنامه‌نگار، نویسنده، سَفکان کوبانی، کارشناس ژئوپلیتیک کریستوس لاکاوو و نویسنده روزنامه Filllefteros آلکوس میهالیدس مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

«آزادی مردم با شکستن درهای امرالی آغاز خواهد شد»

روسای مشترک با بیان اینکه در جلسه دوم موضوعاتی مانند انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سیاست‌های نسل‌کشی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت، گفتند: «حقیقت این است که بین موضوعات دو جلسه رابطه قوی وجود دارد. امروز ترس و بیم نیروهایی که با ایدئولوژی دولت-ملت، ناسیونالیسم و ​​موضع فاشیست‌ها خاورمیانه را به دریاچه خون تبدیل کرده‌اند، پارادایم دموکراتیک، اکولوژیک و آزادی‌خواهی زنان رهبر عبدالله اوجالان است. به همین دلیل است که معمار این ایدئولوژی را منزوی می‌کنند و می‌خواهند مانع باشند. با این حال، همانطور که ویکتور هوگو گفت، 'هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر ذهن زمان خود بایستد. ' بنابراین آزادی مردم خاورمیانه با شکستن درهای امرالی آغاز خواهد شد. در پیوند با این مهم مبارزه برای تضمین آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان، مشکل همه است. تنها نیرویی که می‌تواند جلوی این جنگ و ایدئولوژی فاشیستی را بگیرد، رهبر آپو و ایدئولوژی اوست.»

روسای مشترک بیان کردند که وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ابراهیم بیلمز، نماینده مستقل پارلمان قبرس کوستیس استاتیو و وکیل دینوس پاسپالیدس به عنوان سخنران در دومین نشست در کنفرانس شرکت خواهند کرد. نیز گفته شد: «زمانی که آنها تدارکات کنفرانس را انجام می‌دادند، مردم قبرس علاقه زیادی نشان دادند و گفتند که مطبوعات قبرس علاقه زیادی به منظور حمایت از کنفرانس نشان دادند. یکی از بزرگترین کانال‌های قبرس، آلفا نیوز، با یک ویدیوی یونانی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد تا توجه را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جلب کند.»