تصویر

«برای آزادی رهبر آپو و کرامتمان، همه را به مشارکت در جشنواره آزادی فرامی‌خوانیم»

جامعه دموکراتیک کوردستانیان در بلژیک (NAV-BEL)، ج‌دک-فرانسه و جامعه آزاد در اتریش، عموم مردم را به شرکت در سی و دومین جشنواره فرهنگ و هنر کوردی که در ۲۱ سپتامبر در فرانکفورت برگزار می‌شود دعوت کردند و خواستار صیانت از زبان، فرهنگ و آزادی کوردی شدند.

فراخوان مشارکت در جشنواره

جامعه دموکراتیک کوردستانیان در بلژیک (NAV-BEL)، ج‌دک-فرانسه و جامعه آزاد در اتریش با گفتن: «ما برای آزادی رهبر آپو و کرامت خود همه را به مشارکت در جشنواره فرامی‌خوانیم»، از عموم مردم دعوت کردند تا در سی و دومین جشنواره فرهنگ و هنر کوردی که روز شنبه ۲۱ سپتامبر در فرانکفورت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

روسای مشترک جامعه دموکراتیک کوردستانیان در بلژیک (NAV-BEL)، جامعه دموکراتیک کوردستانیان در فرانسه (ج‌دک-فرانسه) و جامعه آزاد در اتریش تدارکات جشنواره را برای خبرگزاری فرات(ANF) ارزیابی کردند.

توری اوراک، رئیس مشترک NAV-BEL اعلام کرد که وسایل نقلیه از شهرهای لیژ، ورویه، بروکسل، شارلوا و آنتورپن بلژیک برای رفتن به محل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر کوردی در فرانکفورت به راه می‌افتند و این فراخوان را داد: «بیایید دست به دست هم دهیم و از کرامت‌مان صیانت کنیم. بیایید رقص و پایکوبی مقاومت را گسترش دهیم.»

اوراک در ادامه افزود: «مردم کورد در برابر حملات اشغالگران و خط خیانت‌شان به سوی آزادی گام برمی‌دارند، دولت‌های اشغالگر و خط خیانت‌شان می‌خواهند از آزادی و موقعیت سیاسی کوردستان جلوگیری کنند. در این روزهای سخت در برابر حملات به فرهنگ مردم کوردستان و ممنوعیت زبان کوردی و برای صیانت از هستی و هویت خود، بیایید رقص و پایکوبی مقاومت و آزادی را گسترش دهیم. رقص و پایکوبی آزادی برای رهبر آپو را گسترش دهیم. از جامعه کورد در بلژیک می‌خواهیم در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر کوردی شرکت کنند.»

«جشنواره صیانت از زبان، فرهنگ و رهبری ما...»

خانِ آک‌دوغان، رئیس مشترک جامعه دموکراتیک کوردستانیان در فرانسه (ج‌دک-فرانسه) گفت که کوردها می‌توانند با تعداد ۳۰ اتوبوس از شمال فرانسه که پاریس و استان‌های اطراف آن را پوشش می‌دهد، در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر کوردی شرکت کنند.
خانِ آکدوغان همچنین گفت: «به نمایندگی از مردم ارزشمندمان، کوردهای شریف، ج‌دک-فرانسه و جنبش زنان کورد در فرانسه (TJK-F)، از مردم خود در شمال فرانسه می‌خواهیم: بیایید در جشنواره خود در فرانکفورت که برای سی و دومین بار برگزار می‌شود، گردهم آییم. از همه دعوت می‌کنیم در جشنواره شرکت کنند. امروزه فرهنگ کوردی و زبان آن ممنوع شده است. از زبان، فرهنگ و رهبری خود صیانت کنیم. ۴۲ ماه است که از رهبرمان اطلاعی نداریم. بیایید انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو را که ۲۶ سال است ادامه دارد بشکنیم و از زبان و فرهنگ خود صیانت کنیم. با این احساسات و افکار شما را به مشارکت در جشنواره دعوت می‌کنیم.»

احمد زیرک، رئیس مشترک جامعه آزاد در اتریش نیز گفت: «ما به عنوان یک حوزه با ده‌ها وسیله نقلیه در جشنواره شرکت خواهیم کرد. تاکنون ۲۰۰ نفر از اتریش برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده‌اند. با این حال کار ما همچنان ادامه دارد. پیش‌بینی می‌کنیم که این تعداد در روز حرکت افزایش یابد.»

بِریوان لاچین، رئیس مشترک شورای جامعه دموکراتیک کوردها در هلند (DEM-NED) هم اظهار داشت که آنها از شهرهای دن هاگ، روتردام، رینهال آرنهم و آمستردام با اتوبوس به جشنواره خواهند رفت و اتوبوس‌ها از مقابل مراکز جامعه دموکراتیک کوردها حرکت خواهند کرد.