تصویر

برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک غرفه در آرائو برپا شد

در شهر آرائو در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» غرفه‌ای برپا شد. نماینده پارلمان از حزب سبز‌ها، مارکوس دییتسچی از این غرفه دیدار کرد و گفت‌: ‌«باید هرچه زودتر انزوای تحمیلی به پایان برسد.»

در شهر آرائو سوئیس در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» یک غرفه برپا شد. این غرفه با تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آراسته شده بود. در این غرفه انزوای امرالی، شکنجه و نظام قتل‌عام‌گرایانه محکوم و صدها اطلاعیه توزیع شد.

نماینده پارلمان از حزب سبز‌ها‌: باید هرچه زودتر انزوای تحمیلی به پایان برسد

نماینده پارلمان از حزب سبزها ‌(Grüne) مارکوس دییتسچی از این غرفه دیدار کرد و گفت‌‌: ‌«کوردها نشان دادند که آزادی در چهار بخش کوردستان عملی است. این امری تاثیرگذار است. به همین خاطر عبدالله اوجالان سال‌هاست در زندان می‌باشد و انزوا علیه او تحمیل می‌شود. باید هرچه زودتر انزوای تحمیلی به پایان برسد. اروپا باید،‌‌ آزادی کوردها و انزوای تحمیلی را ارزیابی کند. در عین‌حال ما باید از مبارزه و مقاومت کوردها در خاورمیانه حمایت کنیم.‌‌»

‌«انزوای تحمیلی، نقض حقوق است»

غرفه از ساعت ۱۳‌‌:۰۰ آغاز شد و تا ساعت ۱۷‌:۰۰ طی ارائه بیانیه‌ای به پایان رسید. به عنوان کارزار بیانیه داده و گفته شد‌: ‌«در سراسر جهان میلیون‌ها کورد گفتند رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان 'اراده من است' و از او صیانت کردند. بیش از ۴ سال است که عدم ارتباطی مطلق وجود دارد، او هیچ ارتباطی با جهان خارج از زندان ندارد. انزوای امرالی نقض حقوق بین‌المللی و نقض حقوق ترکیه است.‌»

‌«باید آزادی جسمانی محقق شود»

در این بیانیه گفته شده است که انزوای تحمیلی باید هرچه زودتر به پایان برسد و اعلام شده‌: ‌«باید فرصت ملاقات خانواده و وکلا با رهبر ما ایجاد شود. رهبرمان کلید اساسی مسئله کورد می‌باشد، هر کسی هم به خوبی بر این امر واقف است. باید برای جستجوهای رهیافت سیاسی عادلانه و دمکراتیک مسئله کورد فرصت ایجاد شود و آزادی جسمانی محقق شود.‌»

این بیانیه با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌« Es lebe Öcalan » به پایان رسید.