برای شهدای پرسوس در هیلدسهایم تجمع برگزار شد

یاد ۳۳ جوانی که ۹ سال قبل در پرسوس از سوی داعش به قتل رسیدند، در هیلدسهایم طی راهپیمایی و تجمعی گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد ۳۳ شهید پرسوس

یاد ۳۳ جوانی که مورخ ۲۰ جولای ۲۰۱۵ در منطقه پرسوس رحا براثر حمله انتحاری از سوی داعش به قتل رسیدند، در شهر  هیلدسهایم آلمان طی تجمعی گرامی داشته شد.

تجمع به پیشاهنگی نهادهای Young Struggle Hildesheim  و Zora Hildesheim  برگزار شد. مرکز جامعه کورد دمکراتیک در هیلدسهایم، جنبش انقلابی متحد خلق‌ها، جنبش انقلابی متحد زنان و آ‌ت‌ی‌ف از این تجمع پشتیبانی کردند.

نهادها و سازمان‌های کوردستانی‌، ترکیه‌ای و آلمانی در Ottoplatz گردهم آمدند، پس از سخنرانی‌هایی کوتاه، نام ۳۳ رهروی رویاها خوانده شده و سپس راهپیمایی انجام شد.

در این راهپیمایی تصاویر شهدای پرسوس برافراشته شده و شعارهای ‌«کوردستان گورستان فاشیست‌ها»، ‌«سارا روژبین روناهی، ژن ژیان آزادی»‌، ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«علیه فاشیسم دوشادوش یکدیگر»، ‌«اردوغان تروریست»‌،‌ ‌«Frau Mörder Erdoğan»‌، ‌« Kinder Morder Erdogan »، ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا» و ‌«عدالت برای پرسوس، عدالت برای هرکسی» سرداده شد.

در این کنش‌ها پیام ‌«ما برای قتل‌عام‌ها حسابخواهیم می‌کنیم» داده شده و به انقلاب روژاوا درود فرستاده شد. راهپیمایی که تا پارک Friedrich-Nämsch ادامه داشت، با انجام یک تجمع به پایان رسید.