تصویر

برلین علیه اشغاگری به میادین آمد

با سازماندهی مشترک نهاد NAV berlîn و مجلس زنان dest dan علیه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان در میدان Wittenbergplatz  در برلین یک راهپیمایی توده‌ای انجام شد.

کنش اعتراضی علیه اشغالگری ترکیه

یک گروه پرچمعیت برضد حملات اشغالگرانه ارتش ترکیه در باشور کودستان از میدان Wittenbergplatz راهپیمایی خود را آغاز کردند. کوردستانیان بسیاری به همراه دوستان‌شان توقف اشغالگری دولت ترکیه علیه باشور کوردستان را مطالبه کردند. 

ریاست مشترک FEDKURD، مَندَرِس جانبَگ واکنش‌های شدیدی به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه نشان داد. جانبگ اعلام کرد که دولت فاشیست ترکیه با سلاح‌های شیمیایی به نیروهای گریلای قهرمان که مقاومت می‌کنند، حمله کرده و مرتکب جنایات جنگی می‌شود. جانبگ بیان کرد که اروپا باید علیه اشغالگری صدای خود را بلند کرده و اشاره داشت که دومین ارتش بزرگ ناتو در سراسر کوردستان شکست خورده است. 

مشارکت کنندگان دیگر به عنوان جوانان انترناسیونالیست سخنرانی کرده و اعلام نمودند که حملات اشغالگرانه غیرقابل قبول هستند و بیان کردند که دولت فاشیست ترکیه با ایجاد پایگاه‌های نظامی می‌خواهد به شیوه‌ای دائمی کوردستان را اشغال و مرزهای خود را وسیعتر کند. همچنين گفته شد که حکومت قاتل رجب طیب اردوغان تلاش می‌کند تا کوردها را نابود کند اما هرگز به این هدف خود نخواهد رسید. 

در سراسر این راهپیمایی به زبان‌های کوردی و آلمانی شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا! Alle Besatzer, raus aus Kurdistan!» سرداده شد.