تصویر

در انگلستان جشنواره زنان زیلان با اشتیاق و علاقه برگزار شد

صدها نفر در ۱۹مین جشنواره زنان زیلان در انگلستان مشارکت کردند و پیام ‌«ما براساس خط بریتان و زیلا‌ن‌ها، رهبر آپو را آزاد می‌کنیم» داده شد.

مراسم یادبود شهید زیلان

مجلس زنان ژیان در انگلستان امسال در ساختمان ک‌ج‌ج در لندن ۱۹مین جشنواره زنان زیلان را برگزار کرد. این جشنواره با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای مبارزه آزادی کوردستان آغاز شد. جشنواره امسال با شعار ‌«ما با ژن ژیان آزادی بسوی انقلاب زنان در حرکتیم» برگزار شد صدها نفر در این جشنواره شرکت کردند که اعضای Gîk-Der و اتحاد زنان سوسیالیست نیز در میان آنان حضور داشتند.

پس از ادای احترام، تورکان بوداک از طرف مجلس زنان ژیان سخنرانی کرده و اعلام نمود که زنان کورد با جسارت و ایدئولوژی خود پاسخ مناسب را به مدرنیته کاپیتالیست و اشغالگران فاشیست دادند. 

بوداک مشخص نمود که آنان با روح زیلان‌ها مبارزه را گسترش خواهند داد و گفت‌‌:‌ ‌«من در شخص شهید زیلان یاد تمام شهدا را با احترام و قدردانی گرامی می‌دارم. ما براساس خط زیلان‌ها، رهبر آپو را آزاد می‌کنیم.‌» 

از طرف جنبش زنان کورد اروپا نیز سخنرانی انجام شد‌؛ یاد شهید زیلان گرامی داشته شد و فراخوان مشارکت در کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» داده شد. 

پس از سخنرانی‌ها، اشعاری سروده شد. در این جشنواره بی‌وقفه شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی»، ‌‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده می‌شد. زنان با لباس‌های محلی-ملی رنگی زیبا به این جشنواره بخشیده بودند. 

در این جشنواره هنرمندان، زینو، ژاله و کاوه برای هنرنمایی بروی صحنه رفتند. مشارکت کنندگان در این فستیوال مدت زمان طولانی، رقص و پایکوبی کردند.