تصویر

در اروپا به ‌‌«تحصن آزادی» درود فرستاده شد، اعمال غیرحقوقی در امرالی محکوم شدند

کوردستانیان و دوستان‌شان در شهرهای بسیاری از اروپا برای پایان دادن به انزوای تحمیلی، شکنجه و اعمال غیرقانونی ۲۵ ساله بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به میادین آمدند و به تحصن آزادی که از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ در استراسبورگ ادامه دارد، درود فرستادند.

۱۲مین سالگرد تحصن آزادی

در شهرهای بسیاری از اروپا به مناسبت ۱۲مین سالگرد کنش‌ تحصن در استراسبورگ که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است، راهپیمایی، تجمع و بیانیه‌های توده‌ای انجام شدند.

دوسلدورف

به پیشاهنگی ابتکارعمل آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ تاکنون در استراسبورگ بی‌وقفه ادامه دارد، برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دوسلدورف یک راهپیمایی توده‌ای برگزار شده و برای پایان دادن به انزوای تحمیلی بیانیه‌ای داده شد.

در راهپیمایی که از سوی FED-MED سازماندهی شد، صدها کوردستانی و دوستان‌شان آماده بودند، توده خلق در مقابل ایستگاه مترو مرکزی گردهم آمدند و یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا انجام دادند. توده خلق‌ پلاکارت‌هایی بری آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برافراشتند و بی‌وقفه شعارهای ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» و ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» را سردادند.

ریاست مشترک FED-MED، احمد کوبانی به ممنوعیت‌های علیه کنش‌های خلق کورد درشهر استراسبورگ واکنش نشان داد و اشاره داشت که آن نیروهای بین‌المللی مسئول این نظام تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند.

کوبانی همچنین یادآور شد که بیش از ۳ سال می‌باشد که هیچ‌ آگاهی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گرفته نمی‌شود و تمام نها‌دهای بین‌المللی مرتبط بخصوص سی‌پی‌تی را فرا خواند که درباره امرالی اقداماتی فوری انجام دهند. کوبانی پیام ‌«تا زمانیکه رهبر آپو آزاد نشود ما به کنش‌های خود ادامه می‌دهیم» را داد.

پس از سخنرانی، توده خلق با سردادن شعارهایی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کرد.

فرانکفورت

برای شکست دادن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و عملی کردن آزادی او در Willy-Brand Platz فرانکفورت آلمان یک تجمع برگزار شد.

در این تجمع که از سوی ف‌ج‌د‌ک-کاوا و اتحاد زنان کورد در هیسسن سازماندهی شده بود، پلاکارت‌هایی با عنوان ‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برافراشته شدند.

در این تجمع به عنوان ف‌ج‌د‌ک-کاوا سخنرانی انجام شد. در این سخنرانی گفته شد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که تحت شکنجه‌ای سنگین قرار دارد و از کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) پرسیده شد‌‌: ‌«اگر واقعا چنین نهادی وجود دارد، چرا گزارش‌هایی از سال ۲۰۱۹ درباره امرالی را که آماده کرده است را آشکار نمی‌سازد‌‌؟‌» اعلام شد که این نهاد نیز به بخشی از سیاست‌های تحمیل انزوا دولت مبدل شده است. در سخنرانی گفته شد‌: ‌«تا زمانیکه رهبر آپو به آزادی جسمانی خود دست یابد، ما همراه با خلق‌ و دوستان‌مان مبارزه‌مان را گسترش خواهیم داد.‌»

پس از سخنرانی‌ها، بیانیه کنفدراسیون جوامع کوردستانی در آلمان ‌(KON-MED) قرائت شد.

کنش‌ پس از سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.

وین

در شهر وین، گِراتس، لینز و اینسبورک اتریش به پیشاهنگی شورای هماهنگی جامعه آزاد در اتریش یک کنش برگزار شد.

‌در این کنش به «تحصن آزادی» که از مورخ ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ تاکنون در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار می‌شود و کنش‌هایی که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و از میان برداشتن انزوای تحمیلی بر او انجام می‌شود،‌ درود فرستاده شد. نهادهای اروپایی فراخوانده شدند که در مقابل کنشی‌ که ۱۲ سال است ادامه دارد،‌ هشیارانه برخورد کنند.

فراخوان داده شد که با تحمیل انزوا در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان‌، جنایت علیه خلق کورد روا داشته می‌شود گفته شده که دیگر نهادها به طرفداران این جنایت مبدل نشوند و برای رهیافت اقداماتی فوری انجام دهند.

در این کنش، بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌‌«بدون رهبر حیات میسر نیست» سرداده شد.

در کنشی که در وین در مقابل پارلمان آن کشور برگزار شد،‌ توده خلق پلاکارتی با زبان آلمانی و با عنوان ‌«انزوای تحمیلی را شکست بده، فاشیسم را متلاشی کن، رهبر آپو را آزاد کن» را برافراشتند و شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» را سردادند.

هایلبرون

در شهر هایلبرون آلمان به سازماندهی FED-GEL یک تجمع برگزار شد. این تجمع که در Kilianplatz انجام شد پلاکارت‌هایی که توجه‌ها را به آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مقاومت زندانیان در ترکیه و کوردستان معطوف دارند برافراشته شدند.

به عنوان FED-GEL، ریاست مشترک مرکز جامعه دمکراتیک اشتوتگارت، مسعود داغهان سخنرانی کرد.

داغهان یاد جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی در کوردستان را گرامی ‌داشت و به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و بیان داشت‌: ‌«ما همراه با هم دردهایمان را درمان خواهیم کرد.‌»

داغهان ابراز کرد که بیش از ۳ سال است که هیچ آگاهی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان موجود نیست و تمام نیروهای که نظام تحمیل انزوا را ایجاد کردند،‌ را محکوم کرد. داغهان گفت‌: ‌«ما خلق خود را فرا می‌خوانیم که صدای خود را رسا کنند و در پیرامون رهبر آپو متحد شوند.‌»

در این کنش شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌‌‌‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» سرداده شد.