تصویر

در اشتوتگارت و بوردو، حملات اشغالگرانه محکوم شدند

در شهرهای اشتوتگارت آلمان و بوردو فرانسه، انزوای تحمیلی در امرالی و حملات اشغالگرانه علیه باشور کوردستان محکوم شدند.

کنش اعتراضی علیه انزوای مرالی و حملات اشغالگرانه ترکیه

در شهر اشتوتگارت آلمان با فراخوان مرکز جامعه دمکراتیک کورد در اشتوتگارت، کوردستانیان و دوستان‌شان در Rotebûhlplatzê گردهم آمدند و به حملات اشغالگرانه و خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌‌(پ‌د‌ک) واکنش نشان دادند.

روسای مشترک مرکز جامعه دمکراتیک کورد در اشتوتگارت، مسعود آرام داغهان و پروین آزادی،‌ بیانیه مطبوعاتی را قرائت کردند.

رئیس مشترک، مسعود آرام داغهان بیانیه ک‌ج‌د‌ک-اروپا را قرائت کرد و علیه حملات، فراخوان مقاومت همه‌جانبه را داد. در این بیانیه حملات دولت ترکیه عیله باشور کوردستان،‌ شنگال و عفرین محکوم شده و گفته شد‌: ‌«ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ برای حملات نابودگرانه علیه خلق کورد، شکست خورده است. دولت ترکیه با کمک پ‌د‌ک به این سیاست‌های خود ادامه می‌دهد. ما خلق کورد و تمام نیروهای دمکراسی را فرا می‌خوانیم که در همه جا علیه سیاست‌های اشغالگرانه، خیانت و نسل‌کشی بصورتی قدرتمند، قیام کنند.‌‌‌‌»

رئیس مشترک مرکز جامعه کورد دمکراتیک در اشتوتگارت،‌ پروین آزادی بیانیه KON-MED را قرائت کرد و سکوت افکار عمومی بین‌المللی را یادآور شد. پروین آزادی اشاره داشت که هدف ترکیه الحاق خاک سراسر کوردستان و شکست دادن پارادایم حیات مشترک و مسالمت آمیز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است و بیان کرد که این پارادایم، خلق کورد، خاورمیانه و انسانیت را آزاد خواهد کرد.

پلیس‌ آلمان در پایان این کنش به بهانه سردادن شعارها، قصد داشت جوانان کورد را دستگیر کند.

بوردو

در شهر بوردو فرانسه با شعار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در مقابل Grand Théâtre یک تجمع برگزار شد. خلق فرانسه استقبال بسیاری به این تجمع نشان داد.

در این تجمع،‌ بیانیه مطبوعاتی به دو زبان قرائت شد. در این بیانیه‌ها توجه‌ها به جنایات جنگی دولت اشغالگر ترکیه معطوف داشته شد و سکوت افکار عمومی جهان به باد انتقاد گرفته شد. اشاره شد که انزوای امرالی بخشی از همین سیاست‌ها می‌باشد و هرکسی به گسترش مبارزه، فراخوانده شد.