تصویر

در اوری کارزار ۱۵ اوت با اشتیاق جشن گرفته شد

در منطقه اوری شهر پاریس، مجلس خلق دمکراتیک در اوری به مناسبت سالگرد رستاخیز ۱۵ اوت، یک مراسم جشن برگزار کرد.

برگزاری مراسم جشن رستاخیز کارزار ۱۵ اوت

۴۰مین سالگرد ۱۵ اوت در منطقه اوری پایتخت فرانسه شهر پاریس با مشارکت هزاران کوردستانی و دوستان‌شان جشن گرفته شد. میدان برگزاری این جشن با تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان، شهدا فرمانده عگید ‌(ماهسوم کورکماز)، چیاگَر هیوی و روژهات زیلان و اردال که در آنکارا عملیات‌ فدایی انجام دادند و با پرچم حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) آراسته شد.

اعضای جنبش جوانان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش‌) به میدان برگزاری این مراسم ورود کردند و اینچنین مراسم آغاز شده و سپس در شخص فرمانده جاودانه کارزار ۱۵ اوت، عگید ‌(ماهسوم کورکماز) یاد تمام شهدای کوردستان با انجام یک دقیقه سکوت گرامی داشته شد.

پس از ادای احترام، عضو دیوان مجلس ج‌د‌ک-فرانسه،‌ فاروق سویلمَز حق سخنرانی خواست و جشن رستاخیز را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، گریلاهای آزادی‌بخش، مقاومتگران زندان‌ها و همگان تبریک گفت.

سویلمز توجه‌ها را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و گفت‌: ‌«ما باید رقص آزادی را قویتر کنیم، به مثابه خلق کورد وظیفه همه ما در ابتدا همین امر است. اگر رقص آزادی رانیرومند کنیم و به پیروزی برسانیم، دیگر می‌توانیم آزادی جسمانی رهبر آپو را عملی کرده و از حملات علیه گریلاهای آزادی‌بخش و خلق جلوگیری کنیم.»

پس از فاروق سویلمز، فیصل ساری‌یلدز نیز حق سخنرانی خواست و اعلام کرد که آنان با روح مقاومت ۱۵ اوت به سوی پیروزی گام برمی‌دارند و گفت‌: ‌ ‌«کارزار ۱۵ اوت، بزرگترین ضربه را به دولت ترکیه وارد آورد.»

ریاست مشترک ک‌ج‌د-فرانسه، خانِه آکدوغان نیز یاد شهدای مبارزه آزادی کوردستان را گرامی داشت، همچنین توجه‌ها را به اهمیت کارزار ۱۵ اوت معطوف نموده و قول پیروزی را داد.

پس از سخنرانی‌ها، هنرمند TEV-ÇAND، فارقین آزاد و گروه‌های Villeneuve TEV-ÇAND، Evry TEV-ÇAND و گروه وژین آهنگ‌های را بروی صحنه اجرا کردند. توده خلق همراه با آهنگ‌ها رقص کوردی انجام داد و جشن رستاخیز ۱۵ اوت را با اشتیاقی جشن گرفتند.