تصویر

در اوسلو و فرانکفورت برای آزادی رهبر خلق کورد کنش‌هایی انجام شد

در شهرهای اوسلو و فرانکفورت برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کنش‌هایی انجام و کتب وی در میان توده خلق توزیع شد.

در پایتخت کشور نروژ شهر اوسلو برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در میدان ایستگاه مرکزی غرفه‌ای برپا شد. این غرفه از سوی ن‌ج‌د‌ک-اوسلو  برپا شده و اهالی نروژ و بسیاری از دیگر شهروندان اهل دیگر کشورها نیز علاقه‌ بسیاری به این غرفه نشان دادند و اطلاعیه‌ها و بروشورهای معرفی را در میان خلق توزیع شدند.

ریاست مشترک ن‌ج‌د‌ک-اوسلو، آندام آسو درباره این کنش اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت. آسو توجه‌ها را به انزوای تحمیلی معطوف داشت و گفت‌:‌‌ ‌«ما در این کنش در رابطه با رهبر آپو، اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذاریم و نوشتار و کتب وی را توزیع می‌کنیم.»

به عنوان پلتفرم زنان کورد در نروژ، آیسَر یوجه و کنشگر جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان ‌(کژار) مژگان چاپکار نیز بیان داشتند که آنان برای آزادی رهبر خلق کورد عبداله اوجالان، کنش‌های خود را گسترده‌تر خواهند کرد.

خانواده شهدا نیز در این کنش مشارکت کردند.

فرانکفورت

در فرانکفورت با فرارسیدن سالگرد توطئه بین‌المللی یک غرفه برپا شد. این کنش از سوی مجلس زنان در Hauptwache برگزار شد. در این کنش اطلاعیه‌هایی به زبان‌های آلمانی از سوی KON-MED قرائت شد. در این کنش اعلام شده است که وظیفه اساسی هر کسی اینست که از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صیانت کند و برای راهپیمایی مرکزی که به پیشاهنگی زنان برای ۹ اکتبر در ساعت ۱۵‌:۳۰ و روز ۱۲ اکتبر برگزار خواهد شد، در منطقه فرانکفورت یک موضع مثال زدنی را اتخاذ کنند.

در این کنش پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارت‌هایی درباره انزوای تحمیلی برافراشته شدند.