تصویر

در ایروان قتل‌عام شنگال محکوم شد

در پایتخت ارمنستان شهر ایروان، نهاد جامعه ایزدی به مناسبت ۱۰مین سالگرد نسل‌کشی شنگال یک کنش برگزار کرد و یاد کسانیکه در این نسل‌کشی جان خود را از دست دادند، گرامی داشت.

نهاد جامعه ایزدی با مشارکت شهروندان بسیاری در پارک Oxakateva پایتخت ارمنستان شهر ایروان، به مناسبت ۱۰مین سالگرد نسل‌کشی ایزدیان، یک کنش برگزار کرد و یاد کسانیکه در این نسل‌کشی به قتل رسیدند را گرامی داشت.

نماینده پارلمان، کینیاس حسنف،‌ کمیته و اعضای اتحاد زنان آزاد سِییران جیلاد در این کنش سخنرانی کردند.

در سخنرانی آغازین، یاد کسانیکه در این نسل‌کشی جان باختند گرامی داشته شده و گفته شد‌: ‌«علیه جامعه ایزدی ۷۴مین فرمان ‌(ایزدیان به نسل‌کشی‌هایی که علیه آنان صورت گرفته فرمان می‌گویند) انجام شد. جامعه ایزدی صدها سال است که با فرمان روبرو می‌شود. ما تمام نیروهایی که به تبهکاران داعش کمک کردند را به شدت محکوم می‌کنیم.‌

جامعه ایزدی در زمان حملات داعش، بدون دفاع مانده بود. جامعه‌ای که خود را سازماندهی نکند و نیروی دفاع خود را ایجاد نکند، همیشه با نسل‌کشی روبرو می‌ماند. به یُمن جنبش آزادی کوردستان،‌ جامعه ایزدی پس از قتل‌عام شنگال خود را سازماندهی کرد و نیروهای خوددفاعی را ایجاد کرد. ما به مقاومت و نیروی اهالی شنگال درود می‌فرستیم.‌»

در پایان این کنش اعلام شد که به مثابه جامعه ایزدی ساکن ارمنستان، آنان در درد و آلام خلق ایزدی سهیم هستند و تا به پایان از نیروی آنان حمایت می‌کنند، همچنین گفته شد‌: ‌«ما یکبار دیگر یاد تمام شهدا را با احترام گرامی می‌داریم و در مقابل آنان تعظیم می‌کنیم.‌»

این کنش با قرار نهادن دسته‌های گل بروی مجسمه یادبود فرمان به پایان رسید.