تصویر

در بازل اشغالگری و انزوای تحمیلی محکوم شدند

در چارچوب کارزار جهانی ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در شهر بازل سوئیس یک غرفه برپا شد و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه محکوم شدند.

کنش اعتراضی

در شهر بازل در چارچوب کارزار جهانی ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» که مورخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده است، یک غرفه برپا شد.

کمیته این کنش در میدان کلارا، کنش خود را آغاز نمود، اطلاعیه‌هایی که توجه‌ها را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف می‌دارند،‌ در میان خلق توزیع شدند.

کنشگران همچنین حملات دولت ترکیه علیه باشور کوردستان را بیان کردند و برضد این اشغالگری، برای حساسیت افکار عمومی در این مورد فراخوان دادند.

عضو کنگره ملی‌ کوردستان ‌(‌ک‌ن‌ک)، علی مَتور یکی از سازماندهان کنش غرفه، بیانیه‌ای را به خبرگزاری فرات ‌(ANF) ارائه کرد و فراخوان قویتر کردن مبارزه علیه انزوای تحمیلی و اشغالگری را داد.

علی متور بیان داشت‌: ‌«بیش از ۴۰ ماه است از رهبر آپو که تحت شرایط تحمیل انزوای شدید می‌باشد، هیچ آگاهی از او در دسترس نیست. نمی‌گذارند با وکلا و خانواده خود ملاقات کند. مطالبه آزادی رهبر آپو به معنای درخواست آزادی هر ۴ بخش کوردستان است.‌»

متور بیان کرد که فلسفه و ایدئولوژی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مهم‌ترین کلید رهیافت است که صلح را به کوردستان و خاورمیانه می‌آورد، متور سخنان خود را اینچنین به پایان رساند‌:‌‌ ‌«دولت استعمارگری ترکیه یکبار دیگر علیه دستاوردهای خلق کورد، سیاست‌ تهاجم را اجرایی کرده است. ما علیه این حملات که در نتیجه خیانت انجام می‌شوند، مبارزه می‌کنیم و در همه جا آزادی رهبر آپو را فریاد می‌زنیم. زمانیکه آزادی رهبر آپو عملی شود، آزادی خلق کورد و کوردستان نیز عملی خواهد شد.‌»