تصویر

در برلین به انقلاب زنان در روژاوا درود فرستاده شد

در برلین با انجام یک کنش، به انقلاب زنان در روژاوا درود فرستاده شد. از فرماندهان ی‌‌پ‌ژ، روکسان محمد اعلام کرد که مبارزه آنان در عالی‌ترین سطح ادامه دارد.

درود انقلاب زنان در روژاوا

در پایتخت آلمان شهر برلین، به انقلاب زنان در روژاوا که مورخ ۱۹ جولای ۲۰۱۲ آغاز شد، با انجام یک کنش، درود فرستاده شد. این کنش از سوی پ‌ی‌د-برلین در میدان Oranienplatzê برگزار شد. نمایندگان نهادها و خلق کورستانی در این کنش شرکت کردند. در میدان برگزاری این کنش بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت روژاوا» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده می‌شد.

این کنش با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد. سپس ریاست مشترک ن‌آو-برلین، حسین یلماز سخنرانی کرد و گفت‌‌: ‌«از برلین ما به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که در زندان امرالی انزوایی شدید بر او تحمیل می‌شود،‌ درود می‌فرستیم. انقلاب روژاوا با مبارزه جنبش آزادی کوردستان و پارادیم کنفدرالیسم دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عملی شد. انقلاب روژاوا،‌ انقلاب زنان می‌باشد و انقلابی است که ی‌پ‌ژ قهرمانانه در آن مقاومت کرد. همانگونه که احزاب بسیاری وجود دارد که به آرمان آزادی کوردستان خدمت می‌کنند، کسان و احزابی که به آن و دستاوردهای کوردها خیانت می‌‌کنند هم وجود دارند. در میان این خائنان مدیریت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) نیز وجود دارد و با دولت اشغالگر ترکیه همکاری و همدستی می‌کند. کسی که با دشمن همکاری کند، باید هرچه زودتر به کوردستان بیاندیشد و از ضررسانی به دستاوردهای کوردها دست‌بردارد.‌»

ریاست مشترک ن‌آو-برلین، نورسل ی نیز گفت‌‌‌‌‌: ‌«زنان که برای انقلاب پیشاهنگی کردند در تمام عرصه‌های حیات نیز پیشاهنگی خواهند کرد.‌»

فرمانده یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ)، روکسان محمد از راه تماس ویدیویی در این کنش شرکت کرد و گفت‌: ‌«انقلاب روژاوا،‌ انقلاب زنان است. زنان که برای انقلاب روژاوا پیشاهنگی کردند در تمام عرصه‌های حیات پیشاهنگی خود را ادامه خواهند داد. ی‌پ‌ژ با آغاز انقلاب زنان در روژاوا ایجاد شد. زنان و جوانان کورد در این انقلاب جای گرفتند. کودکان در میان انقلاب رشد کردند و مبارزه خود را ادامه می‌دهند. ی‌پ‌ژ در سال ۲۰۱۴ در مقابل حملات ذهنیت وحشیانه داعش علیه روژاوا،‌ خوددفاعی را آغاز نمود. ذهنیت وحشی داعش که با پیشرفته‌ترین سلا‌ح‌ها و تکنولوژی‌ها حمله می‌کرد، به دست زنان کورد شکست خورد. در این مبارزات، رفقای زن بسیاری شهید شدند، مبارزه ما در عالی‌ترین سطح ادامه دارد. با شکست ذهنیت وحشی و مرتجع نه تنها آینده خلق‌ها در روژاوا،‌ سوریه و خاورمیانه بلکه از آینده خلق‌های جهان نیز محافظت شده و رها گشت. به همین علت همه باید از انقلاب زنان در روژاوا صیانت کنند‌.‌‌»

پس از انجام سخنرانی‌ها، هنرمندان مم‌ و زین، آزاد بدران، فرهاد حسو با آواز خوانی مشارکت کنندگان را به وجد آوردند. فرهاد مَرده از راه تماس ویدیویی در این کنش شرکت کرد و شعر خود را قرائت نمود.

این کنش با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت روژاوا» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.