در بروکسل برای زنان روزنامه‌نگاری که به قتل رسیدند، کنش انجام خواهد شد

اتحاد روزنامه‌نگاران زنان کوردستان ‌(روژن) اعلام کرد که در روز ۵ سپتامبر در مقابل سفارتخانه عراق در بروکسل، کنش انجام خواهد داد و گفت‌: ‌«برای محکوم کردن، ترور دولتی و دفاع از حق روزنامه‌نگاران، صدای اعتراض خود را بلند می‌کنیم.»

برای زنان روزنامه‌نگاران،‌ گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در روز ۲۳ اوت براثر حمله پهپادی دولت اشغالگر ترکیه در منطقه سیدصادق از توابع شهر سلیمانیه، به شهادت رسیدند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت بلژیک،‌ شهر بروکسل،‌ یک کنش برای یادبود آنان انجام خواهد شد.

این کنش با فراخوان اتحاد زنان روزنامه‌نگار کوردستان-روژن در روز پنجشنبه ۵ سپتامبر در ساعت ۱۵‌:۰۰ در کوچه  Franklin Roosevelt 115, 1000 Bruxelles که سفارتخانه عراق در آنجا قرار دارد،‌ انجام خواهد شد.

روژن اینچنین روزنامه‌نگاران و دوستان روژن را به مشارکت و همبستگی فراخوانده است‌: ‌«در ماه اوت ۲۰۲۴ در منطقه سیدصادق شهر سلیمانیه ۲ زن روزنامه‌‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین به قتل رسیدند. روزنامه‌نگاران نه تنها در کوردستان بلکه در سراسر جهان-به‌ویژه در مناطقی که در جنگ و درگیری وجود دارد- بدلیل اینکه حقایق را اطلاع‌رسانی می‌کنند، به قتل می‌رسند. ما برای محکوم کردن ترور دولتی و دفاع از حق روزنامه‌نگاران، صدای اعتراض خود را بلند می‌کنیم. ما به مثابه روزنامه‌نگاران کورد برای محکوم کردن قتل‌عام سیدصادق که در روز ۲۳ اوت انجام شد و برای یادبود رفقایمان که به قتل رسیدند،‌ در مقابل سفارت عراق در بروکسل گردهم می‌آییم. ما، شما، رفقا و تمام دوستان را فرامی‌خوانیم که در این کنش محکوم کردن، مشارکت کنید.‌»