در دانشگاه والنسیا درباره تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفتگو صورت گرفت

اتحاد دانشجویان کاتالان در چارچوب کنش ‌«روزهای گفتگو با رهبر آپو» در والنسیا درباره وضعیت کوردستان، کشورهای کاتالان ارزیابی‌هایی انجام دادند و درباره پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ نظریات خود را بیان داشتند.

اتحاد دانشجویان کاتالان ‌‌‌‌‌‌‌‌(اس‌ی‌پ‌س) در دانشگاه والنسیا به عنوان ‌«روزهای گفتگو با اوجالان» یک پلتفرم گفتگو برگزار کرد. ۲۰ نفر که اکثر آنان دانشجو بودند در این پلتفرم مشارکت کردند.

در این پلتفرم توجه‌ها به اهمیت سیستم تحمیل انزوا، آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، همچنین به تاریخ، جغرافیای کوردستان، مبارزه خلق برای آزادی کوردستان، تاریخ جنبش آزادی خلق کوردستان که براساس تفکرات، عملکرد و مدل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سازماندهی شده است، معطوف داشته شده و سخنرانی‌هایی صورت گرفت.

همچنین در این پلتفرم درباره تاریخ، مقاومت و کنش‌های کشورهای کاتالونیا بحث‌هایی مطرح شد. پرسش‌هایی درباره محافظت از زبان مادری و فرهنگ دربرابر ظلم دولت، راه را برای وسیع‌تر کردن گفتگوها باز نمود.

در این کنش درباره مبارزه طبقاتی و مبارزه ملی نیز گفتگوهایی انجام شد، تاریخ و تغییرات پارادایمی جنبش آزادی کوردستان با حضار به اشتراک گذاشته شده و درباره وضعیت کشور والنسیا، مشارکت‌کنندگان تفکرات خود را بیان کردند.

در پایان درباره وضعیت و دفاع فرهنگ و نقش زنان، گفتگوهایی انجام شد و درباره اهمیت ازمیان برداشتن ظلم سلطه‌گری و نظریات اپورتونیستی نیز نقاش‌هایی صورت گرفت.