تصویر

در فرانسه به کارزار ۱۵ اوت درود فرستاده شد

کوردستانیان و دوستان‌شان در فرانسه به سالگرد کارزار ۱۵ اوت درود فرستادند. در این کنش‌‌ها پیام ‌«۱۵ اوت رستاخیز است. باید هر کورد شرافتنمند از این مبارزه صیانت کند» را دادند.

جشن‌ رستاخیز، ۱۵ اوت

در شهر مول‌هاوس فرانسه سالگرد روز رستاخیز، ۱۵ اوت با انجام یک کنش جشن گرفته شد.

این مراسم جشن که از سوی مرکز جامعه کورد دمکراتیک در مول‌هاوس سازماندهی شده بود در محله Place du Marché برگزار شد.

این کنش با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب کوردستان آغاز شد و سپس درباره اهمیت تاریخی کارزار ۱۵ اوت سخنرانی انجام شد.

در این کنش مشعل‌هایی برافروخته شد، همچنین حاضرین رقص و پایکوبی کردند، این کنش با سردادن شعارهای ‌‌«زنده‌باد رهبر آپو»‌، ‌«زنده‌باد ۱۵ اوت» و ‌«زنده‌باد گریلا» به پایان رسید.

استراسبورگ

درشهر استراسبورگ فرانسه سالگرد رستاخیز، ۱۵ اوت جشن گرفته شد. این مراسم جشن که از سوی مرکز جامعه کورد دمکراتیک سازماندهی شده بود در از محله Place Republique  تا  Place Kleber طی راهپیمایی که مشارکت کنندگان مشعل بدست داشتند، آغاز شد.

در این راهپیمایی پرچم‌های حزب کارگران کوردستان‌ ‌(پ‌ک‌ک) و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برافراشته شده و بارها شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست»‌، ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«فرمانده عگید زنده‌ است، پ‌ک‌ک می‌جنگد» سرداده شدند.

این کنش با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب کوردستان آزاد شد. سپس به عنوان مرکز جامعه کورد دمکراتیک در استراسبورگ‌، وَلی تَکینر به چند زبان درباره اهمیت کارزار ۱۵ اوت و شرایط کوردستان که پ‌ک‌ک برای تغییر آن ظهور کرد سخنرانی نمود.

پس از سخنرانی‌ها، هنرمند سیدار آمدیه، ترانه‌هایی را خواند و کنش با رقص و پایکوبی به پایان رسید.

پاریس

‌‌در محله Villiers Le Bel پاریس به پیشاهنگی مرکز جامعه کورد دمکراتیک در پاریس و مجلس زنان شهید اَوین گویی، سالگرد کارزار ۱۵ اوت جشن گرفته شد.

در این کنش که با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب کوردستان آغاز شد، سخنرانی‌هایی ایراد شد.

در سخنرانی‌ها چنین گفته شد: ‌«راهپیمایی آزادی که به پیشاهنگی رهبر آپو و فرمانده عگید ‌(ماهسوم کورکماز) آغاز شد، امروز در مناطق حفاظتی مدیا ضربات مهلکی بر دشمنان وارد کرده است. ما از خلق  خود، گریلا‌، خاک و معمار تمامی اینها یعنی رهبر آپو صیانت می‌کنیم، از آنان محافظت نماییم و اهداف و رویاهای شهدای شهدای آزادی را عملی خواهیم کرد.‌»

این کنش با انجام رقص و پایکوبی و سردادن شعارها به پایان رسید.

درانسی

به پیشاهنگی جنبش زنان کورد در فرانسه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ت‌ژک-فرانسه) و مجلس خلق دمکراتیک، کارزار ۱۵ اوت در درانسی، جشن گرفته شد. در این مراسم کوردستانیان بسیاری مشارکت کردند. این جشن با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد فرمانده شهید ماهسوم کورکماز ‌(عگید) و تمام شهدای انقلاب کوردستان آغاز شد.

ریاست مشترک ج‌دک-فرانسه که مادر شهید نیز می‌باشد، خانِه آکدوغان بیان کرد که ۱۵ اوت، رستاخیز خلق کورد است و گفت‌: ‌«خلق کورد به پیشاهنگی رهبر آپو یک رستاخیز را زیست و در صحنه‌ تاریخ ظهور کرد.‌» خانه آکدوغان ابراز کرد که خلق کورد برای آزادی خود، هزاران شهید داده است و گفت‌: ‌«وظیفه‌ما اینست که مبارزه ۴۰ ساله‌مان را با دنبال کردن راه شهدا به پیروزی برسانیم.»