برگزاری کنش «گفتگو با اوجالان» در بسیاری از کشورها

در چارچوب کمپین ‌«گفتگو با اوجالان» در کشورهای بسیاری کنش‌های مختلفی برگزار شد. در این کنش‌ها تفکرات و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معرفی شد.

کنش‌های ‌«گفتگو با اوجالان»

در کشورها و مناطق بسیاری در چارچوب کمپین ‌«گفتگو با اوجالان» کنش‌هایی برگزار شد. در این کنش‌ها تفکرات و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معرفی شد. در ارتباط با وضعیت اجتماعی موجود و روش‌های راه‌حل، شرح‌های مشترکی ارائه شدند. با رهنمود ژنئولوژی در کشورهای بسیاری،  کنش‌های متنوعی انجام شد.

در شهر مارسی فرانسه، با مشارکت ج‌ی‌م‌ک، شبکه ژنئولوژی، آکادمی مدرنیته دمکراتیک و ت‌س‌ی‌د‌ی‌ک سمینارهایی درباره علم، حیات آلترناتیو و اساس‌ پارادایم جامعه دمکراتیک،‌ اکولوژیک مبتنی بر آزادی زنان برگزار شد.

در شهر رجو کالابریا ایتالیا در چارچوب گردهمایی محلی در ارتباط با مبارزه اکولوژیک،‌ تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درباره اکولوژی از مانیفست‌ جامعه‌شناسی آزادی مطالعه شده مورد گفتگو قرار گرفت.

در شهر لریدا کاتالونیا، با مشارکت گروه پونت آمب کوردستان ‌(Ponent amb Kurdistan)‌‌، آکادمی مدرنیته دمکراتیک و ژنئولوژی یک کنش مطالعه و اجرا درباره حیات و تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد.

همچنین در بارسلون یک تئاتر درباره زندگانی رهبر خلق کورد اجرا شد. تئاتر از سوی نویسنده کشور باسک، گالدر اروستا نوشته شده بود و از سوی کمیته ژنئولوژی و گروه‌های فمنیست در محله سانتس آ جان ویس ‌(Sants a Can Vies) به نمایش گذاشته شد.

محتوای این تئاتر در داخل زندان جریان داشت. سه نفر، سه میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تمثیل می‌کردند‌‌؛ تمثیل اول کشاورز است، تمثیل دوم گریلا و تمثیل سوم نیز فیلسوف بود. از طریق هنر، عمق کنفدرالیسم دمکراتیک و معنای انقلاب شرح داده شد. پس از تئاتر، گفتگوهایی صورت گرفت. یکبار دیگر مشخص شد که با روش هنر، مرزهای‌ دولت‌ها، جنسیتگرایی و نژادپرستی درنوردیده می‌شوند.

در شهر سانت گالن سوئیس، آکادمی ژنئولوژی و مجلس زنان هَلبست کوچرین، کارگاه زنان و رهبری را سازماندهی کردند. درباره معنا و اهمیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای زنان و در عین‌حال در حیات زنان چه تحولی را انجام داد، مورد گفتگو قرار گرفت. زنان همراه هم تصاویری را ایجاد کردند و به جمعیت اهدا کردند.

در شهر برلین آلمان در چارچوب جشن تابستان، فرهنگ زنان که از سوی کمیته ژنئولوژی، تکوژن، نی اونا مینوس ‌(Ni Una Menos)، Women in Exile و جمعیت هنری برگزار شد، مشارکت کنندگان از سخنان رهبر خلق کورد و زنان انقلابی کورد و جهان، تصاویر جالبی را ارئه کردند. سپس زنان گفتگوهایی انجام دادند. همچنین آنان کتبی را انتخاب کردند تا هرکس بتواند پیام و نظریات خود را بیان کند. همچنین در مناطق مختلف سمینارهای ژنئولوژی برگزار شدند.