تصویر

در لندن و لیورپول یاد مقاومت ۱۴ جولای گرامی داشته شد

یاد شهدای روزه مرگ ۱۴ جولای در لندن و لیورپول با کنش‌های توده‌ای گرامی داشته شدند. در این مراسم‌ها گفته شد‌: ‌«این فاشیسم،‌ خیانت و اشغالگری شکست خواهند خورد و رهبر آپو آزاد خواهد شد.‌»

مراسم گرامیداشت شهیدای ۱۴ جولای

کادرهای پیشاهنگ حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک)، محمد خیری دورموش، کمال پیر، علی چیچک و عاکیف ییلماز مورخ ۱۴ جولای ۱۹۸۲ در زندان شهر آمد مقاومت بزرگ روزه مرگ را آغاز کردند، در ۴۲مین سالگرد شهادت آنان، یادشان گرامی داشته شد.

لندن

یاد شهدای روزه مرگ ۱۴ جولای در لندن گرامی داشته شد‌‌‌، مراسم یابود در ساختمان ک‌ج‌ج در لندن برگزار شد و افراد بسیاری در آن شرکت کردند. پلاکارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تصاویر مقاومت ۱۴ جولای در سالن نصب شده و بارها شعار ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست»، ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا» سرداده شد.

نویسنده الهام بکر، سخنرانی آغازین را انجام داد و بیان کرد که مقاومت ۱۴ جولای از زندان‌ها تا شهرها و کوهستان‌ها ادامه دارد و گفت‌: ‌«زندان شهر آمد روح مقاومت و آزادی را آفرید.‌»

نویسنده علی پویراز نیز اعلام کرد که پ‌ک‌ک حزب شهدا می‌باشد و گفت‌: ‌«من ابتدا به رهبر آپو و سپس به تمام رفقایی ما که در زندان‌ها مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستم. شهدای ۱۴ جولای به مبارزان شکست‌ناپذیر مقاومت،‌ آزادی و مبارزه مبدل شدند. شکنجه‌های ترسناک انجام شدند، اما آنان زانو نزدند. هرگز تسلیمیت را قبول نکردند و مقاومت و آزادی را به ما آموختند. اگر کمی وجدان داشته باشیم، کمی احترام برای خلق کوردستان قائل باشیم، از روح مقاومت آنان صیانت خواهیم کرد.‌‌»

سپس به عنوان جنبش زنان کورد روزرین گولو، به عنوان جنبش جوانان انقلابی، حمزه آمد و نماینده ک‌ج‌د‌ک-باشور، شوان سوار سخنرانی کردند و گفتند‌‌: ‌«‌ما فاشیسم، خیانت و اشغالگری را شکست خواهیم داد و رهبر آپو آزاد می‌شود»

سپس مستندی نمایش داده شد و مراسم یادبود با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.

لیورپول

برای گرامیداشت یاد شهدای روزه مرگ بزرگ ۱۴ جولای در مرکز جامعه دمکراتیک کورد در لیورپول،‌ مراسم یادبود برگزار شد. این مراسم با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد. در این مراسم بارها شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند»‌، ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده شدند و درباره شهدای ۱۴ جولای سخنرانی انجام شد.

ریاست مشترک مجلس خلق کورد در انگلستان،‌ سعید سوروچ در این مراسم سخنرانی کرد و گفت که مقاومت ۱۴ جولای علیه خیانت، مقاومت است و علیه غیرفعال بودن نیز مبارز بودن را سازماندهی کرده است و گفت‌: ‌«ما در ابتدا به رهبر آپو و سپس به تمام رفقایی که در زندان‌ها با روح ۱۴ جولای مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستیم. ما روح ۱۴ جولای را یقینا با کوردستانی آزاد مزین خواهیم کرد.‌»

پس از سخنرانی‌ها مستندی درباره ۱۴ جولای نمایش داده شد.