تصویر

در لوزرن و لوکارنو بیش از هزار نامه برای سی‌پی‌تی ارسال شد

در شهرهای لوزرن و لوکارنو سوئیس علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیش از هزار نامه برای کمیته منع شکنجه اروپا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(سی‌پی‌تی) ارسال شد.

زنان کورد در شهرهای لوزرن و لوکارنو سوئیس در کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی که از سوی جنبش زنان کورد در اروپا آغاز شده است، مشارکت کردند.

لوزرن

زنان در لوزرن با فراخوان مجلس زنان آرین میرکان در مقابل پستخانه آن شهر گردهم آمدند، اعضای مرکز جامعه کورد نیز از این کنش حمایت کردند.

به عنوان مجلس زنان آرین میرکان، نورشن نرگس توجه‌ها را به شرایط دشوار انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت. نورشن نرگس گفت‌: ‌«مسئولیت از میان برداشتن نظام شکنجه و انزوای امرالی، بر عهده سی‌پی‌تی می‌باشد. سی‌پی‌تی مجبور است که به مطالبات ما پاسخ بدهد.‌»

نرگس توجه‌ها را به کارزار جهانی که از سوی دوستان خلق کورد آغاز شده است نیز معطوف داشت و گفت‌: ‌«در چارچوب این کارزار صدها نامه برای سی‌پی‌تی ارسال خواهیم کرد.‌»

پس از سخنرانی، ۹۴۰ نامه امضا شده برای سی‌پی‌تی ارسال شدند.

لوکارنو

زنان مطالبه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در شهر لوکارنو کانتون تیچینو از طریق نامه برای سی‌پی‌تی فرستادند.

ابتکارعمل زنان آزاد در چارچوب کمپین ارسال نامه، ۱۶۸ را به سی‌پی‌تی ارسال کردند.

سخنگوی ابتکارعمل زنان آزاد در تیچینو، فاطمه یلماز اعلام کرد که سی‌پی‌تی دیگر باید در برابر انزوای تحمیلی و اعمال غیرقانونی سکوت نکند و چنین گفت‌‌: ‌«دولت قاتل و فاشیست ترکیه در شخص رهبر ما علیه خلق کورد سیاست‌های انکار و نابودی را تحمیل می‌کند. سی‌پی‌تی که در برابر سیاست‌های شکنجه و نابودی سکوت می‌کند، باید هرچه زودتر به مسئولیت‌های خود عمل کند و ملاقات با عبدالله اوجالان را از نو آغاز کند. ما زنان کورد در تیچینو، سی‌پی‌تی را فرامی‌خوانیم که به وظایف خود عمل کند و به شریک جنایات فاشیستی ترکیه مبدل نشود.‌»