تصویر

در مقابل سفارت صربستان، آزادی اجویت پیراوغولو مطالبه شد

اجویت پیراوغولو که ترکیه درخواست استرداد او را داده است، ۳ سال است که به شیوه‌ای غیرقانونی در صربستان زندانی می‌باشد. برای آزادی پیرواغولو در مراکز بسیاری از اروپا کنش‌هایی همزمان انجام شد.

اجویت پیراوغولو ۱۲۵ روز است که به اعتصاب غذا دست زده است

انقلابی ترکیه‌ای اجویت پیراوغولو که ترکیه درخواست استرداد او را داده است. ۳ سال است که به شیوه‌ای غیرقانونی در صربستان زندانی می‌باشد، در برابر این اعمال غیرحقوقی او برای دومین بار به اعتصاب غذا دست زده و وزن او به ۴۵ کیلوگرم تنزل پیدا کرده است. برای آزادی پیراوغولو در مراکز بسیاری در اروپا کنش‌هایی همزمان انجام شد.

لندن

با فراخوان پلتفرم صدای زندانیان ‌(ت‌س‌پ)، جامعه فرهنگ و کارگران مهاجر ‌(گ‌ی‌ک-دی‌ر) و اتحاد زنان سوسیالیست ‌(س‌ک‌ب) در پایتخت انگلستان شهر لندن یک کنش برای آزادی اجویت پیراوغولو برگزار شد. در این کنش که در مقابل سفارت صربستان انجام شده است، فراخوان ‌«باید اجویت پیراوغولو هرچه زودتر آزاد شود» داده و پلاکارت‌هایی به زبان انگلیسی برافراشته شد.‌‌‌‌‌‌

این کنش با سردادن شعار ‌«آزادی برای اجویت پیراوغولو» به پایان رسید.

دوسلدورف

در شهر دوسلدورف آلمان در مقابل سفارتخانه صربستان، کنش حمایت از اجویت پیراوغولو انجام شد. در مقابل سفارت صربستان، بیانیه به زبان‌های آلمانی، کوردی و ترکی داده شد. در این کنش پلاکارتی با عنوان «آزادی برای اجویت پیراوغولو» برافراشته شده و بیانیه قرائت شد.

در این کنش شعارهای «آزادی برای اجویت پیراوغولو»، ‌«‌مطالبات اعتصاب غذا پذیرفته شوند» و ‌«زنده‌باد همبستگی بین المللی» سرداده شدند.

دن‌هاگ

به فراخوان اعضای اتحاد نیروهای دمکراتیک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌(آد‌‌گ‌ب) در هلند در مقابل سفارت صربستان در دن‌هاگ با درخواست «آزادی برای اجویت پیراوغولو» یک کنش برگزار شد.

در این کنش، بیانیه د‌گ‌ب برای هرچه زودتر آزاد کردن اجویت پیراوغولو قرائت شد. بارها شعار «آزادی برای اجویت پیراوغولو» سرداده شد و نامه‌هایی به داخل سفارتخانه انداخته شد.

اشتوتگارت

در شهر اشتوتگارت آلمان، اعضای آ‌د‌گ‌ب در مقابل سفارت صربستان، حکومت صربستان را فراخواندند که مطالبات اجویت پیراوغولو را بپذیرد.

در بیانیه‌ای که به عنوان آد‌گ‌ب، اعلام شد که اجویت پیراوغولو به شیوه‌ای غیرقانونی در زندان است و علیرغم اینکه دادگاه حکم آزادی او را داده است، اما حکومت صربستان طبق دستوارت حکومت آک‌پ حرکت می‌کند.

توده خلق پس از اینکه با خواندن سرود به کنش خود ادادمه دادند، شعارهای همبستگی بین‌المللی را سرداده و کنش خود را به پایان رساندند.