تصویر

در مراکز بسیاری از فرانسه یاد شیهد زیلان گرامی داشته شد

در شهرهای فرانسه به مناسبت ۲۸مین سالگرد شهادت زیلان که طی عملیاتی فدایی در دل اشغالگران جان خود را فدا نمود و راه را برای روح فدائیانه مبارزه گشود، کنش‌های یادبود برگزار شد.

مراسم گرامیداشت ۲۸مین سالگرد شهادت زینب کیناجی ‌(زیلان)

یاد شهید زیلان ‌(زینب کیناجی) که طی عملیاتی فدائیانه راه را برای جسارت و ایثارگری حیات گشود، در ۲۸مین سالگرد شهادتش در شهرهای مارسی، تولوز و رِنس فرانسه گرامی داشته شد.

مارسی

مجلس زنان آرین میرکان و کمیته خانواده‌های شهدا در سالن کنفرانس مرکز جامعه کورد دمکراتیک در مارسی ‌(DTKM) مراسم یادبود برگزار کردند. این مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد و یک مستند درباره حیات شهید زیلان نمایش داده شد.

در این مراسم گرامیداشت، نماینده نهاد خانواده‌های شهدا، علی کونکورد سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«زیلان یک برهه نوین مبارزه است. در سال ۱۹۹۶ بدن خود را در دل دشمن منفجر کرد. در این زمان ما در زندان بودیم. آنزمان‌ تلویزیون و اینترنت فراگیر نشده بود، اما ما متوجه شدیم که او عملیاتی فدائیانه انجام داده است. زیلان در جنگ هستی و نیستی یک خط نوین را آفرید. در دشوارترین زمان مبارزه، ظهور کرد. برای رهبری آزاد و کوردستانی آزاد خود را در دل دشمن منفجر کرد و به شهادت رسید. روح فدائی زیلان به میراث مبدل شد و مبارزه را توسعه داد. هرگز خیانت را قبول نکرد. روح مبارزه با شهدا ایجاد شد. مبارزه در هر چهار بخش کوردستان و اروپا به یُمن شهدا به وجود آمده است.‌‌»

این مراسم یادبود با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.

تولوز

در شهر تولوز فرانسه برای زیلان ‌(زینب کیناجی) که مورخ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی فدائیانه انجام داد، یک مراسم گرامیداشت برگزار شد. این مراسم در شخص شهید زیلان برای ادای احترام به یاد شهدای ماه ژوئن با یک دقیقه سکوت آغاز شد. ریاست مشترک مرکز جامعه کورد دمکراتیک در تولوز، در این مراسم سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. مراسم با نمایش یک مستند در رابطه با زندگانی و مبارزه شهید زیلان ادامه پیدا کرد.

این مراسم یادبود با سر دادن شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.

رنس

در شهر رنس فرانسه به پیشاهنگی جنبش زنن کورد اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) و کمیته خانواده‌های شهدا در مرکز جامعه کورد دمکراتیک در رنس برای یادبود شهید زیلان یک مراسم گرامیداشت برگزار شد. کوردستانیان بسیاری به همراه دوستانشان در این مراسم شرکت کردند.

این مراسم با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا برگزار شد. در این مراسم درباره مبارزه و ایستار شهید زیلان سخنرانی انجام شد.

در این کنش یک مستند در رابطه زندگانی و مبارزه شهید زیلان به نمایش درآمد. این مراسم با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«شهدا نمی‌میرند»، «ژن ژیان آزادی‌» به پایان رسید.