تصویر

در پاریس علیه انزوای تحمیلی و خیانت، تجمع اعتراضی برگزار شد

در این تجمع که در Gare de Lest برگزار شد پیام ‌«تا زمانیکه نظام امرالی فروپاشد و مسئله کورد به رهیافت برسد، در میادین حضور می‌یابیم و مقاومت می‌کنیم» داده شد.

با فراخوان شورای کورد دمکراتیک در فرانسه ‌(ج‌د‌ک-فرانسه) و جنبش زنان کورد فرانسه ‌(ت‌ژک-فرانسه) انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه کوردستان،‌ در شهر پاریس محکوم شد.

صدها کوردستانی و دوستان‌آنان در این تجمع که در Gare de Lest برگزار شد مشارکت کردند. این تجمع با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان برگزار شده و سپس سخنرانی آغازین ایراد شد.

ریاست مشترک ج‌د‌ک-فرانسه، خانِه آکدوغان به عنوان ت‌ژک-فرانسه سخنرانی کرد. خانه آکدوغان به مشارکت کنندگان در این تجمع درود فرستاد و گفت‌: ‌«۴۲ ماه است که هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت نمی‌شود. از سویی، انزوا تحمیل می‌کنند و از سوی دیگر نیز کوردستان بدست خائنان اشغال شده است. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان علیه حملات اشغالگرانه و حملات شیمیایی به خاک کوردستان، مبارزه‌ای بی‌همتا را انجام می‌دهد، سربازان ترکیه و همدستانشان را در کوهستان‌های آزاد در تنگنا می‌گذارند. دولت ترکیه تلفات خود را پنهان می‌کند و ادعا می‌کند که به شیوه‌ای دیگر مُردند. به این شیوه می‌خواهد شکست خود در جنگ را پنهان کند، اما تمام جهان می‌داند که آنان شکست خورده و در کوهستان‌های آزاد در تگنا قرار گرفتند. کسانیکه می‌خواهند کوردستان را به دولت ترکیه تقدیم کنند، محکوم به شکست هستند.‌»

ریاست مشترک ج‌د‌ک-فرانسه، شاهین پولاد نیز سخنرانی کرد و گفت که باید علیه اشغالگری، همدستی، خیانت و نظام شکنجه امرالی، صدای اعتراض خود را بلند کرد و گفت:‌‌ ‌«برای اشغالگری از چهارسوی جهان تبهکار جمع‌آوری کردند. باید نیروهای بین‌المللی بدانند که ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم، تعظیم نکرده و شکست نمی‌خوریم. این ۲۴ ماه است که هیچگونه اطلاعی از رهبر خلق‌ها، عبدالله اوجالان که اراده میلیون‌ها کوردستانی است، دریافت نمی‌شود و کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) و شورای اروپا نیز از عملی کنندگان این انزوای تحمیلی هستند. پس از ارسال نامه از سوی ۶۹ برنده جایزه نوبل، آنان بیانیه‌هایی پوچ دادند. در اینجا ما یکبار دیگر اعلام می‌‌کنیم، تا زمانیکه نظام امرالی فروپاشد و مسئله کورد به رهیافت برسد، در میادین حضور می‌یابیم و مقاومت می‌کنیم.»

ریاست مشترک،‌ شاهین پولاد در پایان سخنان خود فراخوان مشارکت در جشنواره فرهنگ کورد که در روز ۲۱ سپتامبر در شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد، را داد.

این تجمع اعتراضی با سردادن شعارهای ‌«مُرده‌باد خیانت» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.