در کونیگشتاین فرهنگ و هنر کوردی معرفی شد

مرکز جامعه دمکراتیک در دَرسدن و کاریتاس در کونیگشتاین شهر درسدن آلمان،‌ یک کنش مشترک برگزار کردند. در این کنش، فرهنگ، تاریخ و خوراک‌های کوردی معرفی شدند.

با همکاری Sosyalamt/Caritas، ریاست بخش انتگراسیون و مرکز جامعه دمکراتیک در درسدن یک کنش برگزار شد. افراد بسیاری از ملل مختلف در این کنش گردهم آمدند. در مرکز محل برگزاری این کنش، یک نمایشگاه تصاویر هنرمند، مصطفی یَشیل گشوده شد.

از ملل مختلف از جمله،‌ کورد، ونزوئلایی، اکراینی، آلمان و روس ده‌ها نفر در این کنش مشارکت کرده بودند. برنامه این کنش با اجرای کنسرت موسیقی آغاز شد، سپس ریاست بخش انتگراسیون و مسئولان Socialamt/Caritas سخنرانی‌هایی به زبان آلمانی ایراد کردند.

در سخنرانی که به عنوان، مرکز جامعه دمکراتیک در درسدن انجام شد، درباره کار و کنش‌های این جمعیت، کنش، پروژه و کار و کنش‌های اجتماعی صورت گرفته، اطلاعاتی داده شد. مسئولان اعلام کردند که از کار و کنش‌های این جمعیت خوشحال هستند و تشکر خود را بیان کردند.

ریاست مشترک مرکز جامعه دمکراتیک درسدن،‌ بکر آپاک ابراز کرد که کنش‌های اینچنینی برای همبستگی اجتماعی بسیار مهم است و بیان کرد که باید کنش‌هایی از این دست ادامه داشته باشند.

پس از سخنرانی‌ها، خوراک‌های کوردی معرفی شد. پس از صرف خوراک نیز گروه موسیقی با آهنگ‌های کوردی به این کنش رنگ بخشید.

مشارکت کنندگان همراه با آهنگ‌ها، رقص و پایکوبی کردند و در پایان این برنامه، مسئولان یکبار دیگر خوشحالی خود را ابراز کرده، همچنین شکلات و دسته‌های گُل که به رنگ‌های سبز،‌ سرخ و زرد تدارک دیده شده بودند در میان حاضران توزیع شدند.