تصویر

در شهر کیل، انزوای تحمیلی و حملات اشغالگرانه محکوم شدند

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر کیل محکوم شدند.

کنش اعتراضی علیه انزوای تحمیلی و حملات اشغالگرانه

حملات اشغالگری دولت ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا در باشور کوردستان و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ در شهر کیل آلمان طی کنش اعتراضی محکوم شد.

تجمع اعتراضی که از سوی مرکز جامعه کورد دمکراتیک در کیل ‌(د‌ت‌ک‌م) سازماندهی شده بود،‌ با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای کوردستان آغاز شد. به عنوان د‌ت‌ک‌م در کیل، شیرین موش سخنرانی کرد و اشاره داشت که این حملات اشغالگرانه دولت ترکیه از سیاست‌های تحمیل انزوا مجزا نمی‌باشد، شیرین موش گفت‌: ‌‌«دولت اشغالگر ترکیه با هرگونه وحشیگری به خاک کشور ما و مبارزان آزادی ما حمله می‌کند. همراه با خائنان باشور کوردستان را اشغال می‌کند. دولت ترکیه هم علیه رهبر آپو انزوایی را که نمونه آن وجود ندارد را تحمیل می‌کند و هم به خاک ما حمله می‌کند. ما امروز در عین‌حال برای متوقف کردن حکم دولت تروریستی ایران برای اعدام مدافع حقوق زنان، پخشان عزیزی،‌ در شهر کیل آلمان با مشارکت کوردهای میهن‌دوست و دوستانشان، این دولت‌های تروریست را محکوم می‌کنیم.‌»

در تجمع اعتراضی شعارهای ‌«اردوغان فاشیست»، ‌«اردوغان قاتل»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده شدند. مشارکت کنندگان در این تجمع پلاکارت‌هایی با عناوین ‌« Freiheit für Abdullah Öcalan, eine politische Lösung für Kürdische Frage» و ‌«Verteidige Kurdistan gegen Invasion und Verrat!» را برافراشتند.