تصویر

در شهر نورنبرگ و کییل یاد شهید زینب کیناجی گرامی داشته شد

در شهرهای نونبرگ و کییل آلمان، یاد شهید زیلان ‌(زینب کیناجی) طی مراسمی گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت یاد شهید زیلان

در شهرهای نورنبرگ و کییل آلمان، یاد ۲۸مین سالگرد شهادت شهید زیلان طی مراسمی گرامی داشته شد.

نورنبرگ

در شهر نورنبرگ به پیشاهنگی مجلس خلق کورد در نورنبرگ و مجلس زنان، یاد شهید زیلان گرامی داشته شد. محل برگزاری این مراسم یادبود با تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهید زیلان آراسته شده بود.

این مراسم گرامیداشت با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد. پس از ادای احترام درباره عملیات و زندگانی شهید زیلان سخنرانی ایراد شد. در این سخنرانی‌ گفته شد که شهید زیلان با عملیات خود راه حیاتی نوین را گشود و ضربه‌ای مهلک به سیاست‌های دشمن علیه کوردها وارد کرد.

این مراسم با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«ژن ژيان آزادی» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.

کییل

در شهر کییل آلمان نیز یاد شهید زیلان گرامی داشته شد. در این مراسم تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهید زیلان در کنار یکدیگر نهاده شده و یک مستند در رابطه با حیات شهید زیلان نمایش داده شد.

در این مراسم یادبود، عضو مجلس دمکراتیک خلق در کییل، احسان موش سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«دولت ترکیه با تمام امکانات خود تلاش می‌کند تا خلق کورد را از میان بردارد. باید با روح شهید زیلان مقاومت کنیم و مبارزه را گسترش دهیم. شهید زیلان راه مبارزه را به ما نشان داد. امروز دولت ترکیه جغرافیای کوردستان را آتش زده و غارت می‌کند. درخت و بیشه‌زار را آتش می‌زند. انسان‌های خلق ما زنده زده در این آتش‌سوزی جان باختند. این دولت تنها دشمن انسان‌ها نیست، دشمن طبیعت نیز می‌باشد.‌»

ریاست مشترک مجلس خلق دمکراتیک در کییل، روژین روژاوا نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«دولت ترکیه در چهارسوی کوردستان، وحشیانه به دستاوردهای خلق ما حمله می‌کند. دولت ترکیه با همکاری خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) می‌خواهد در میان کوردها یک جنگ ایجاد کند. برعلیه این امر باید قبل از همه زنان و تمام خلق از مبارزه آزادی صیانت کند و روح شهید زیلان را در خود ایجاد نماید.‌»

این مراسم یادبود با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.