در شهر رنس، انزوای تحمیلی محکوم شد‌: ما تا زمان آزادی در میادین خواهیم بود

کوردستانیان در شهر رنس، انزوای امرالی را محکوم کردند و پیام ‌«از ۲۰ جولای به بعد ما در میادین حضور خواهیم داشت. تا زمانیکه آزادی جسمانی رهبر آپو عملی شود ما کنش‌های خود را ادامه خواهیم داد» را دادند.

کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

در شهر رَنس فرانسه،‌ انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و معامله برای ملاقات خانواده و کلا با او، محکوم شد.

در بیانیه‌ای که به عنوان مجلس خلق دمکراتیک در رنس داده شده،‌ آمده است‌: ‌«رهبر آپو ۲۶ سال است که در زندان جزیره امرالی به اسارت گرفته شده است و سیاست‌های تحمیل انزوا علیه او اعمال می‌شود. این ۴۰ ماه است که هیچ آگاهی از رهبر آپو گرفته نمی‌شود. رهبر آپو اراده سیاسی خلق کورد است. انزوای تحمیلی علیه خلق‌ها یک جنایت علیه بشریت است. قبل از همه کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی)، شورای اروپا و نهادهایی که در مقابل انزوای تحمیلی سکوت می‌کنند، مجرم هستند.‌»

‌«از کارزار صیانت کنید، در میادین باشید»

در این کنش اعتراضی به دولت ترکیه که در تلاش است انزوای تحمیلی را به موضوع معامله تبدیل کند واکنش نشان داده شده و این پیام داده شد‌:

‌«معامله در رابطه با ملاقات با خانواده و وکلا از سوی مسئولان ترکیه یک عمل غیراخلاقی است. رهبر آپو آینده آزاد خلق کورد می‌باشد و رهبر سیاسی ما است. با آزادی خلق‌ها نمی‌توان معامله کرد. هیچ جامعه شرافتمندی این امر را قبول نمی‌کند. ما خلق خود را فرامی‌خوانیم که علیه بی‌اخلاقی‌های دولت ترکیه،‌ دورویی نهاد‌های بین‌المللی مبارزه کنند. از ۲۰ جولای به بعد ما در میادین حضور خواهیم داشت و تا زمان عملی شدن آزادی جسمانی رهبر آپو و رهیافت مسئله کورد، ما به کنش‌های خود ادامه خواهیم داد.‌»